Adesayur

Kawan aku tanya kenapa aku dah lama tak 'blogging'. Aku tanya dia balik adakah membaca dan memberi komen di blog-blog lain dikira sebagai blogging. Perbualan itu berlarutan untuk beberapa ketika selepas itu..

Aku berasa agak janggal ketika menulis ini, mungkin ada betulnya kata kawan aku tu aku dah lama tak blogging. Jadi kali ini aku nak cerita tentang pengalaman aku menonton perlawanan bolasepak manchester derby, man u vs man city pagi rabu yg lalu. Terikat 0-0 pada masa kecederaan, mancini memanggil adebayor (adesayur) utk masuk menggantikan tevez. Aku rasa paling lama adesayur mungkin ada 1 min utk beraksi dalam padang. Masa aku di UM dulu, aku panggil situasi ini 'player ni masuk tak payah pakai stokin'. sewaktu adesayur bangun untuk membuka jaket beliau, beliau sempat memberi satu 'look' kepada boss sen. Mancini. At that precise moment aku boleh memberi caption kepada tingkah laku adesayur ini sebagai "manusia tak pernah puas". Adesayur dibayar 150 ribu pound sterling seminggu hanya untuk bangun dari bangku simpanan, buka jaket dan berlari-lari anak selama seminit di dalam padang sebelum wisel penamat ditiup. Tapi beliau tidak mahu itu. Beliau mahu bermain sebagai 1st eleven dan dibayar 200k seminggu dan menjadi top scorer, dan (sila tambah).

Manusia tak pernah puas ni adalah salah satu lawak yang aku selalu share dengan isteri aku. Keluarga aku (mak,bapak,adik) aku juga sudah familiar dgn situasi2 "manusia tak pernah puas" yg aku ajarkan ini. manusia tak akan puas, jadi terma "retire" tidak wujud kerana ketakpuasan inilah yang kita perlu perjuangkan sehingga kita mati. The plan is never retire.

aku masih belajar untuk "enjoy" ketakpuasan-ketakpuasan yang telah muncul, muncul dan bakal muncul ini. setiap dari kita mungkin mempunyai ketakpuasan yang serupa tapi kita memerlukan "game" yang berbeza.

Oh patutla aku rasa janggal menulis sebab aku gunakan handphone. Mungkin aku perlukan desktop dengan skrin 42 inci

Sent from my Nokia phone

Comments

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

Quelqu'un m'a dit