kau sihat pun dah banyak menyusahkan aku, kau pengsan pulak kat siniiiii

ya anak-anak,

hari ini saya nak beri nasihat sedikit mengenai kata-kata itu ibarat pedang yang boleh menikam.

sebagai contoh Ray Wilkins, coach pasukan chelsea berkata sebelum perlawanan league cup;

it's all about winning trophies when you're a big club. The fact we've won the Carling Cup twice in the last four years and Arsenal have won none justifies our policy,

"You enter a competition to win the competition. Why go into it if you're not concerned whether you win it? Playing a young or weakened team undermines the value of the competition. And we have not and will not do that. We want to w
in it, big time."


ya, wilkins telah mengutuk pasukan arsenal yang menang perlawanan league cup dengan pasukan muda dengan purata umur 19 tahun.

pasukan chelsea selepas itu bermain dengan kesebelasan utama untuk bertemu pasukan-liga-bawahan burnley.

dalam perlawanan itu drogba menjaringkan gol pendahuluan dan menunjukkan jari tengah kepada penyokong burnley.

dia ingat dia dah menang. tapi gembira dia tak lama sebab chelsea kalah game itu.




anak-anak,

saya juga menasihati supaya jangan menunjukkan isyarat jari tengah ketika menjaringkan gol.

lagi2 bila pasukan anda end up kalah dengan pasukan bawahan.

gaya memanah usain bolt atau boxing dengan tiang bendera tim cahill mungkin lebih kool.


ta!

Comments

Anonymous said…
oh..pasukan gua masih mengimpikan mana2 trophy pada waktu sekarang..

mungkin masa emas utk club gua dah lama abess....huhu
Unknown said…
kau baru kenal siapa ray wilkins lepas aku sms pagi tadi kan

ha ha!

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat