mana hilangnya orang itu?

jika anda membaca entry perkara terindah di dunia , si kacang ada dalam senarai itu..jadi..

kali ini aku nak cerita sikitla pasal 1st date aku dengan si kacang
manela tau nnt aku lupa ke..bolela baca bende ni balik.

mula2 aku mengenali si kacang ialah pada sem pertama aku di ukm.pada waktu kuliah kmk.... group projek kmk aku terdiri dari ikan , abang burung dan ramai lagi la..siap ade sorg mamat cine nih xde geng teros join kitorg...skali terlebih ahli lak..maka dengan slambenya akak tutor tuh memilih seorang 'loser' untuk dicampak ke group lain..


mesti korg rasa 'loser' tu aku kan?

salah tu...

maksud aku salah kalau korg x teka aku..


maka tercampaklah aku ke group budak2 pompuan yg sorg pon aku x kenal..budak multimedia rupenya diorg sume.pastu dtgla watak si kacang ni kat aku lalu bertanya..

"nnt kite buat discussion ok..blablabla"

"bagila no phone blablabla"

sebenarnye sepatah haram die ckp pon aku x amik 'port' sbb aku tgh tension time tuh..tetibe je aku kene buang dan mamat cine tu buat muka x bersalah lak join geng2 aku tuh..cerempet sungguhh...

oh balik cite tadi..die mintak no phone...dgn siap sediala dia pandang aku sambil jari dia dah ready nak tekan keypad.

tapi aku diam aje.kool kan aku? kan kan?
(sile menyampah)

pastu dgn slambenye aku amik phone kat tangan dia..pastu aku tulis sendiri nama ngn num phone aku kat phone book dia..dan berlalu...

fuhhh... konon2 mcm gempak abes la aku buat camtu..time tu aku rasa cam hero2 filem je.
tapi setelah difikir2 balik ape yg aku buat tuh mcm gaya lakonan jalil hamid pon ade..lantak ahh...

member2 aku ade ckp yg si kacang nih ade perform main gitar mase malam persembahan minggu mesra mahasiswa dulu tapi aku xtau pon..manela aku perasan..kalau setakat pengacara majlis malam tu ke..lagila aku x perasan..hmm..


lepastu ade gakla aku msg si kacang ni tapi sume hal2 group aku tuh la..dahla topic kitorg pasal lelaki lembut.xde tajuk lain ke? dahla aku sorg je jantan dlm group tuh..aku bukan lelaki lembut aa (tetibe je terasa)..ade gakla kadang2 die main miscall aku tapi aku kan kool dan bersahaja..jadi aku buat x tau aje (padehal aku misscall balik senyap2..syyhhh)

sem itu habis mcm tu je...

masa cuti sem 3 bulan tu aku keje dekat pejabat bapak aku kat seremban ni..bapak aku pulak mmg keje kat pejabat dia yg lagi satu dekat keramat , kl.kalau dalam seminggu tu adela sekali je die dtg opis seremban nih..xpon x dtg lgsg...

jadi kerja yg aku buat sepanjang 3 bulan kat situ , ialah , chat dgn si kacang la ha ha.time tu dia pon keje kat company bapak dia.chat punya chat..gaji jalan beb..sape x suka ye x?adela keje aku buat sebenarnya..tp x byk pon.yg byk pon diorg bagi aku bende2 utk pass kat bapak aku kat rumah..kadang2 kalau nak kene sain bapak aku.. slambeje aku tolong sainkan..tu jela.

org kat opis tu pon naik pelik sbb diorg x bagi aku keje sgt tapi aku sikitnye khusyuk mengadap pc sampaila ke petang.agaknya diorg mesti igt aku ni sgt rajin dan berdedikasi dalam bekerja.err..yela kot.aku rasa.

jadi sepanjang kitorg ber-msn ade gakla aku rasa cam nak dating tp biasala hati keras beb, lepak sudaa..kadang2 tu ade gakla die kasi hint2 mcm.."ala kita bukannye bole jumpe pon..tunggu bukak sem jela ye.." dan mcm2 la.mak aihh...tapi biasela aku kan..err..ok2...aku x ckp aku kool dah...

tapi pada suatu pagi yang indah ,adela dalam bulan ke-3 aku ber-msn-an dgn dia,ber-sms-an dll mcm biasala aku chat ngn dia kat pejabat..masa tu dia dekat rumah, dah stop keje dgn bapak dia.

aku: bile nak jumpa ? aku belanja..

dia: ele yela tu...

aku:betul la..jom la...

dia:bile?

aku:skarang?

aku xtau camana aku bole cakap mcmtu..tp alang2 aku cakap mcmtu..aku pegi jela betul2..dia tanya xpeke dtg jauh2.slambeje aku klentong ckp aku nak pegi office bapak aku kat kl tuh..balik bole singgah jumpa dia...kang nampak cam aku gigih la pulak..mane bole..ha ha.maka pada hari itu adalah hari pertama keluar bersama si kacang..sungguh best..best sungguh...walaupun aku rasa bodo je lepak pakai baju keje kat midvalley.nasib baik aku x pakai tie kang org ingat aku salesman mane pulak..ha ha

"eh mana farid hilang tu?"

kata kak mas pengurus nestin sdn bhd.

kot.

=)


kelihatan langit cerah pada pagi itu...

oh bulan , dimanakah bintang?
sudah terlindung di kayu ara....

Comments

asiput said…
yeah akhirnya aku menjadi pengomen terawal..yippi..

crite kau ni mcm buat2 je?bkn kau jumpe sang kacang kat kelas arca ke?ke tu awek s lain..(saje nk hot kan keadaan)

lenkali kau cite la plak cemane kite bley kenal(mcm arbuk la plak)

``apehal kau pakai songkok senget?``

haha...
asiput said…
yeah akhirnya aku menjadi pengomen terawal..yippi..

crite kau ni mcm buat2 je?bkn kau jumpe sang kacang kat kelas arca ke?ke tu awek s lain..(saje nk hot kan keadaan)

lenkali kau cite la plak cemane kite bley kenal(mcm arbuk la plak)

``apehal kau pakai songkok senget?``

haha...
Anonymous said…
len kali bwk ar bunge lily..
eh,ko suke bunge seroje kan?
bwk ar bunge seroje bg kat die..
(bunge seroje tu camne aa?)
elza said…
cerita yg bagos. pasni bgtau mcmane leh pggil si kacang lak. ehehe =p

bawak bunga seroja sambil nyanyi lagu seroja.
Gua said…
wahh..faried sdah maju..

ohhh..baru saya tau..

asip tu nak capab je tu..abaikan..

kacang..

~Hidup mesti gile kentang beb♥
Anonymous said…
asip..nnt aku tulis aa detik perkenalan aku ngan kau..nampak cam gay pon gay lah...

bunga seroja pon korg xtau macamana ke?
lebih kurang mcm bunga tayar je..

gile kentaannggg
ILynn Virgobiru said…
haaaaa...igtkan cite ape,skali cite psl ni!!!
(sambil menutup muke gaya kiyyyuut)

u ni buat malu i je tau..

tak penah org terpk nk tulis bende nih.
tgk2, awk dh tulis! tak sangka tau ak!

sbenarnye byk perkara trsirat dr time2 kite start knal (dlm kuliah kmk tu) smpi 1st time kuar.
org bersyukur yg at last, kite decide 2 be with each other gak.
ye, saya sayang kamu jugak. ♥

~kenangan bersamamu tak mungkin dapat aku lupekan

p/s: jgn bgtau mcm mane dpt 'si kacang'. tendang bontot awk kang.
Amar B. said…
waah, tapi kan batek...
aku rase mcm ko ade ter missed out something. hohoho

ko lupe nk gtau yg aku yg tolong installkan msn kat pc ofis bapak ko tuh. err... sedaye upaya nk enter frame.

Semoga Berbahagia...ke anak 4.

~Jantan serba boleh menaiki moto ♥
Adam Mohd Juni said…
bai ape ni..
gile kentang ~~~ korang nih.

tapi ko ingat lagi tak pertemuan kite dulu?
Anonymous said…
p/s: jgn bgtau mcm mane dpt 'si kacang'. tendang bontot awk kang. <--- oo patutla bile tanye aritu kat comment tak jawab... sudah kurasakan sesuatuh di situ... *icon pegang dagu*
Anonymous said…
wow..hebat seyh..mcm dlm telenovela atau drama dlm tv atai dlm novel..
tp dimana ya??
so suwwwitttt both of you!! =D
good luck ya!!hepi always together!!
ILynn Virgobiru said…
hehehehhehehe private&confidential la GF! ;)
elza said…
batek, bile lagi nak merase ilynn tendang bontot ko. hahah. nak tau nak tau nak tau nak tau!!!
akirasuri said…
oh macam cerpen dalam majalah ujang pun ada...ha ha ha...
Anonymous said…
post ni bermula dgn sgt romantik..

dan berakhir dgn topik2 berat..

auu..suke nyah tau...

~Hidup mesti gile kentang beb♥
faridfadhly said…
eee...ape tendang2 ni eeee...

si kacang tu ialah disebabkan beliau suka makan kacang..aku pun suke gak makan kacang..korg pon suke gak kan?

lisajohary..aku x pernah berlakon telenovela..muka hero diorg tu je same kot?
eh ade kaitan ke jawapan aku ni?

auu..suke nyah tau... <-- ape sume nii..aaa....

ok yg ni last..lepas ni sume org dah x bole sebut perkataan ni ok...gile kentaannnggggggg
Anonymous said…
gile kantangggggggggggggggggggggggg
Anonymous said…
uiyoo..mengimbas kembali detik² perkenalan dan percintaan eyh..
nice stories..ihiks
ILynn Virgobiru said…
eee...u ni jiwang la
tak kuasa i

huhuhuhuhuhu
Jed Sulaiman said…
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said…
muka anda mmg la tak penah berlakon dlm telenovela..jln citer nye seakan penah ku jumpa,dgr n lihat..=P
apsal sume org gile kennntanggg ah?
aku mkn mister potato ptg td tak gila kentang pon..opppssss =P
ckup2 la tu gila kentanggggg!!
last request eh..gile kenntanggggggg!!! hahaha
Jed Sulaiman said…
suwitnye batek~

rugi aku x ngurat kau time kau selalu lepak kat dorm aku dulu²...

kalau x mesti aku tgk kat langit pastu nampak faridfadhly ♥ bojed

hahaha gile kentang! (terpengaruh)
ILynn Virgobiru said…
eeeeewwwwwwwww

berbunyi gay di situuuuu
Anonymous said…
kau bukan ade ngorat aku ke bojed..kau saja berlagak macho dlm bilik dgn cara meludah di sana sini tanda kool..kan kan?

i sukeeeeeeeee

(nada gedik peringkat ke8)
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.
hayad said…
oooooooooooooooooooooooooo, mcm tuuuu ;)
fiq said…
gitu kisahnye...=]
Nazirah Ashari said…
kenapa nama dia si kacang ek?*konfius*

alah...sweetnyer citer pasal nih, yg buat lg sweet sebab ko tuh laki dan laki takkan tulih bender2 gini... hahaha... sweet giler.
Anonymous said…
eh suwwiit ke..xde pon..xde pon..

(padahal bangga)

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat