cakap siang pandang pandang.

Parking lot di pejabat aku mmg sangat terhad menyebabkan aktiviti double parking atau memblock kereta orang adalah aktiviti yang 'dipandang mulia' di sini . jadi kereta yang memblock biasanya akan disertakan dengan no phone , bagi memudahkan orang yang di-block memaki hamun atau memarahi orang yang mem-block kereta mereka...

dan aku baru je turun bawah tadi untuk mengalihkan kereta...

lepastu aku tak terus balik..sbb alang2 aku dah berjalan tu..aku pegila surau untuk tidur sepam dua.sungguh buruk perangai korg..eh maksud aku perangai aku..dan sekarang aku masih lagi dalam keadaan lalok lalok ubi.wujud ke istilah lalok lalok ubi tu? aku main type aje. lantaklah , baik aku tulis blog lagi best.

cakap siang pandang pandang.

petang itu aku menegur solehah , pelajar praktikal yang wujud di pejabat ini.seperti aku.
tapi dia ni dekat department lain.

aku membuka topik mengenai kerja2 yang telah dibuat dan bagaimana menjalani kerja seharian.

"aku takde keje langsung..bosanlah"
"duduk mengangkang jela..layan ym"

sejurus selepas aku berkata begitu , terus menoleh 2-3 orang lagi orang di situ , memandang ke arah aku.

"tak ada kerja langsung?.."
"solehah ni kita orang bagi kerja itu ini itu ini"

oh.
rupanya solehah bukanlah keseorangan.penyelia dan beberapa staf department beliau ada di situ.aku dapat merasakan mereka mengutuk aku dalam hati spt:-

"ape punye budak praktikal la camni sket nye pemalas" ataupun
"muka je mcm brad pitt..tapi hampeh ya amat"

untuk mempertahankan maruah diri , aku memberi jawapan;

"tak adalah sampai tak ada kerja..tapi dah siap..jadi buat masa sekarang ni duduk jela"

pada pendapat aku sebelum berkata sesuatu ada baiknya kita perhatikan siapa yang ada di sekeliling..jangan sampai jadi 'loser'.buruk sangat rupanya..

dulu sewaktu aku di Hong Kong bersama rakan2..kami merasakan sesuata yg 'kool' jika kami berbual dengan kuat di mana sahaja sebab tiada siapa yg faham..aku juga sempat pergi ke kedai majalah dan bertanya "majalah lucah ade bang?" dan berasa puas apabila penjaga kedai itu membuat muka blank..ha ha.

tapi biasalah ,
bila kawan ramai keliling kita.cakap besar tunjuk belang.
tapi bila sorg2 pengecut pemalu.macam semua orang.

pada satu malam kami telah memasuki 7 Eleven sambil berborak dan bergelak2 mcm dekat negara sendiri..kemudian tiba tiba salah seorang daripada kitorg telah mengusha satu awek yang mempunyai kaki yang pelik.

"kaki die kecik siutt!" kata beliau.
kami semua mengusha dan adela yg gelak2..kemudian tiba tiba...

"kenapa kamu pelik tengok kaki yg kecil seperti saya?"
balas awek itu.
rupanya minah itu ialah orang indonesia yg juga sedang melancong seperti kami..

dan jawapan loser dari member aku tu ialah;

"maafkan saya..saya sebenarnya mmg mengimpikan kaki seperti kamu"

=)



aku dapat merasakan aku sedikit terasing sejak akhir2 ini.mungkin sebab aku ni bukan perkerja yang betul..hanya budak praktikal aje..budak2 opis ni mcm buat tak nampak kat akuje.

patutkah aku pergi surau ?


Comments

ILynn Virgobiru said…
saye rs kamu ptt dtg kat saye
amcm?
Anonymous said…
btul.ckp siang pndg2..ckp mlm bisik2.haha
"loser" sungguh bila kantoi..=P
terasing..kijammm sungguh
g ar surau..lg bagus.takpon lpk lake garden.br feeel..heheh =P
Anonymous said…
patut batek.g lah surau tu. dont turn back.
Amar B. said…
alang2 dah g surau, better ko g alihkan keta. ape kate ko park kete ko kat depan umah. haaa, kan xde sape nk hon2.

aku penah kutuk cikgu, pusing blakang, cikgu tuh ade, wat muke. hmm... kene panggil mak bapak. damn.
apsal skola aku suke main mak bapak hah? mesti diorg kat bilik guru suke main kutuk name bapak kan?
akirasuri said…
pergi lepak surau, tadarus. jangan membuta jek. sungguh baek perangai kamu farid. ha ha ha. ramadhan dah nak habis ni. komfem ke boleh jumpa lagi tahun depan ;)
faridfadhly said…
si kacang..nantila saya pergi kat anda.harini bz kerja.(bz la sgt)

lisalisut:
wow pergi lake garden? aku bukan geng tasik.nak tau sape geng tasik..tanye ikan.

ainnur:
aku baru balik surau nih.

amar:
mmg loser beb kantoi kutuk cikgu.tapi lagi loser kalau kantoi curik thumbdrive.

akirasuri:
aku baru balik surauni..kalini aku sembayang.
Anonymous said…
kau ni penghibur la..kenapa staf2 opis tu tak nmpak yg kau ni ada bakat menghibur?..

tak bleh aku bayangkan brad pitt lalok kat surau camana...hahaha

:p
Anonymous said…
aku dh agak dah..sebut tasek nama aku mesti terselit..biasala fitnah tu mcm gurauan bagi rakyat negri9..

aku terigt cane ain kantoi umpat bob ngan royam kantoi umpat zuar...
mmg bodo laa..

tp kau bkn kantoi umpat lect Egg ke
elza said…
ikan kan berenang2 di tasek. juge berdating di tepi tasek (menjadi rakyat n9 buat seketika)
daa said…
turun pj jom!
Anonymous said…
najwan:
jgn la sebut brad pitt..tu lawak je..mak aih ni yang gua segan nih hakhak

ikan:
aku ade masa ain kantoi ngumpat bob..haha bapak loser sial.sape suruh ngumpat dalam gelap sekali mamat tu ade ade sebelah die je ha ha.

elle:
kau bukan geng tasik gak ke el..aritu kau dating kat tasik cempaka ngn junior kan? (fitnah2 manja gitu)

kecik:
ade ape oi..boleje aku nak dtg..
Anonymous said…
biase aa tu.sorang suke lepak tasek, sorang ngumpat lecturer tapi kantol.geleng pale tande looser.
Nazirah Ashari said…
lepak surau apa kau buat? tidor? tak payahlah...

pegi YM lagi elok...hahaha
asiput said…
haha ni post kau paling aku tertawan..

sbbnye?

sbbnye kau mmg seorang loser..

tido belakg mimbar la sepam!!
Anonymous said…
penjage tasek..ape kabar tasik kejut skang?

nazirah kalau layan ym tapi ngantuk tak best gak kan?

asiput..tido belakang mimbar jangan sebut..tu mmg loser abes.
Anonymous said…
serius aku pun ingt citer ko ni.

haha.serius loser. haha. selamat hari raya batek.

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

17 Tahun