fikir dulu.sebelum buang.

setelah membaca tentang orang tak bertamadun di blog akirasuri.

aku pernah mengalami satu kejadian aneh dan mistik , tahun lepas.

ketika aku sedang mendaki great wall of china , beijing , aku telah berniat untuk menconteng nama di situ dengan alasan, kalau sampai ke situ lagi suatu hari nanti..bolehla tgk balik nama aku tu.

dan.

ketika dalam perjalanan aku melihat sekeliling.orang china mungkin tidak ada di situ.tapi bermacam2 jenis masyarakat di dunia ada di situ.putih dan hitam.mata sepet dan mata merah.orang arab dan tidak lupa juga orang utan <-- percubaan membuat lawak.

jadi dalam perjalanan aku membuang sampah dengan penuh konfidennya.

"tak maula buang sampah kat negeri org dik.buat malu je"

tegur seorang lelaki.

"tak kentangla mcmni" <--ayat penyedap cerita


oh.
orang malaysia pun banyak di situ.niat menconteng dinding juga turut terhenti selepas itu.

mistik kan kan? sila angguk 3 kali.

p/s: jangan buang sampah merata rata.

Comments

Anonymous said…
buang sampah merata rata? aku kalau naik tren kat india ni, org train tu mmg suruh buang kat luar, katanya india ni besar, mmg tak kisah de buang sampah kat mana mana

aku tak penah plak kantoi nak buang sampah merata rata, kat sini aku mmg buang sampah drpd dalam rumah aku kat mana2 je la yg nampak tersorok, dan selalunya ade jugak org india yg lain join aku buang tempat yg sama, teka kat mana? --->kat depan rumah org lain yg jauh2 sket atau dekat tepi2 jalan yg sunyi
elza said…
geleng 3 kali
Adam Mohd Juni said…
angguk2 geleng2
Gua said…
ohh patutla kau cam gian pastu tulih kat tangki

br aku tau
Amar B. said…
aku... geleng.
Anonymous said…
aku angguk = fikir dulu sebelum buang tp
aku geleng = tak mistik...huhuhu =P
faridfadhly said…
hahaha..bukan dah abis mistik ke tu...angguk angguk..

kat depan rumah org lain yg jauh2 sket atau dekat tepi2 jalan yg sunyi

fuhh..bole tahan gak org india..malaysia gak bagus..yeahah
ILynn Virgobiru said…
taktau nk komen ape
jom g honeymoon kat mekah nak?
ehhehe
Anonymous said…
ape jahat sangat nih? nak mnconteng2 negare org nih?

ish2 batek insaflah sebelum aku curik bateri satria kuning kau~
faridfadhly said…
wow saudara chot komen kat sini?lu mmg kool la brader

nampaknya ramai yang tidak bersetuju dengan kemistikan cerita ini haha..apa bole buat..nnt aku copy paste buku mastika jela

ainnurista ingin mencurik bateri kereta?
atutnyee sayeee atutnye..
Jarri said…
haha.
akirasuri said…
ha ha ha...lain kali jangan sukati badak ya buang sampah ;)

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat