16 ramadhan.

halo semua orang.

hari ini adalah hari tidur.
petang tadi aku telah dikejutkan oleh brader jen (jendul)..aku bangun sekejap dan kemudian ingin menyambung tidur , sekali tgk jam dah pukul 5 dan sejurus selepas itu badan aku tiba-tiba menjadi 'cargas' seperti baru lepas minum pawarut.

dalam beberapa saat aku telah melesapkan diri dari pejabat dengan jayanya.

ok dalam perjalanan pulang aku sempat singgah di bazaar dan aku dapat memerhatikan kewujudan ramai budak2 skolah memakai baju batik outing mereka..ya aku kenal baju tu..budak smap rupanya.teringin pulak nak pakai baju batik outing tuh..

beli kebab.roti jala.puding caramel.

pukul 7 aku di meja makan.
ada kebab.roti jala.puding caramel.
seperti ada yang tak cukup..ape aa?

oh.
family aku yang tak ada rupanya.
berbukalah aku seorang diri di rumah..

angkat keyboard tanda simpati kat aku.

p/s: malam ni apeeee? bolaaaaa...

Comments

ILynn Virgobiru said…
wahai faridfadhly

sesungguhnye saye teramat sangat simpati terhadap kamu yg berbuka seorg diri.
xde family utk menjemput kamu blk.
xde isteri yg menunggu kamu di depan pintu rumah.
oh...sedih. sedih.

dan sesungguhnye saya rasa kamu ade pakai baju batik outing itu
saya bole post di blog saya kalo kamu mau

oh, ade lagi faridfadhly
kamu mmg kuat tido
jd saya rasa kamu akan dapat menurunkan berat badan kamu dgn jayanya
tetapi wahai faridfadhly
jgnla kamu asik menonton bola
smpi lupe kat saya di seberang sini

dan lagi faridfadhly
sila hantar puding karamel plg kaw utk saya
saya teringin utk merasa

sekian. wassalam.
Jarri said…
oih.
ko nampak x aku angkat keyboard? tak nampak barangkali. sebab aku tak angkat pun.
Anonymous said…
simpati....simpati....

aku faham....aku faham....

aku tiap2 hari pose utk 2 bulan ramadan berturut2 tanpa family.

dan juga...

"Jabbar tidak pulang ke kampung halaman lagi sekali pada perayaan Hari Raya"--->mcm headine dalam suratkhabar die tulis utk artis2.....
Anonymous said…
meh aku bgtau resipi membuat puding caramel..nt bole la try kat umah..

mula2..
amik blender..masukkan 4bj telur,secawan teh gula(secawan tau bukan sesudu),setin susu sejat f&n(yg cair tau bkn susu pkt manis tu),sesudu esen vanilla..blend sume selame 10mnt..

kemudian..
utk menghasilkan caramelnya..
panaskan kuali,masukkan bbrp sudu gule ke dlm kuali(klu suke manis taruk la byk), kacau gula td smpi jd cair dn kekuningan mcm caramel..

selepas itu..
tuangkan cepat2 caramel yg masih panas td ke dlm loyang..dan kemudian masukkan pula bhn2 yg tlh di blend td di atas caramel itu..pastu kukus..

pas bbrp minit..
kuakan,tnggu sejuk dan letak dlm pinggan..

dah siap!!!
selamat mencuba!!
kurangkan gula dlm masakan,
tambahkan manis dlm senyuman..
daa said…
oh farid,

bile aku bace komen orang,huih...
mcm umur ko bukan lagi 21..*hah
Anonymous said…
kurangkan gula dlm masakan,
tambahkan manis dlm senyuman..


fuhh..bole tahan jiwang ayat die..

kepada ilynn..apa yang anda mencarut itu..tapi takpe best2..

jaba aku #1 fan blog lu

daa aku tau aku matang..sekian time kasih
elza said…
aik. aku da letak komen td. hmm. malas nk taep balik.
Anonymous said…
sadis buka sorg2.perkara plg dijauhi.sob..sob..
kamu beli puding caramel dimana?ampangan?atau senawang??=P
"teringin pulak nak pakai baju BATIK outing tuh.."
bdk skolah aku plg tak suke outing pkai baju BATIK sbb tak kewl..!
heheh
akirasuri said…
ha ha ha kau budak smap labu ke budak?

oh oh simpati berbuka sorang ya..tapi saya tak angkat pun kibod...ha ha ha...lain kali ajak cik ilyn buka sama ya...hohohoho....
faridfadhly said…
ala elle..ingat nak kasi teka teki tadi mencabar la jugak.

lisajohary...aku beli kat bazaar seremban 2 niha..tapi bazaar ampangan dan stadium paroi adalah yg terbaek..rindu lak kat paroi jaya rumah lamaku..

ye aku budak smaplabu wahai akira..
Nashrex said…
ok aku da angkat keyboard ni! haha

tp.. ko tlah memakruhkan ibadat puasa ko dengan memenuhi dengan tidur... haha
Anonymous said…
salam... lawatan balas..

aku pun sama dah angkat keyboard ni :-)
Gua said…
sedih nye...
ihiks~

nate, lu pose igt ili je..org kmpg ni x pnah kau nak blanja puding ke..dpt samosa pn jd la..

raya gegar jelebu kalau brani
faridfadhly said…
wow wujud gak orang yang angkat keyboard ye..simpati gak korg kat aku bagus2

yolah sepi..nnt den blanjo

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat