aku masih hidup.

hi korang semua..

macamana raya?

best tak?

apesal tak best? ok la tu..nak best camana lagi...

raya aku setakat ini boleh tahanla..7 buah rumah..1 wayang , beberapa buah drama dan 2 game bola.dan akhirnya aku menulis blog..



drama raya.
drama raya adalah sesuatu yang perlu ada ketika raya.biasanya akan ada dua jenis drama raya yang akan kita tonton iaitu drama sedih dan drama komedi.tetapi drama pilihan aku ialah;

drama menyayat hati di bulan syawal

drama ini biasanya mempunyai tajuk yang lebih kurang , iaitu 'sebening syawal' 'sayu gema takbir raya' 'sehelai selendang putih' 'pondok buruk' dan lain lain tajuk yang boleh menimbulkan mood-mood sedih kau orang la.

drama ini akan mengisahkan kehidupan sepasang suami isteri tua yang hidup dalam keadaan yang miskin dan susah..dan mereka mempunyai anak yang derhaka dan biasanya pada tahun itu , anak mereka ini akan pulang beraya.

tapi sayang , segalanya terlambat...mungkin si ibu atau si bapa telahpun meninggal.

dan..scene yang ditunggu2 oleh aku ialah..scene di mana si orang tua terpaksa hidup dalam susah dan sakit..sebagai contoh drama tikar buruk menunjukkan bagaimana si ayah mempunyai sakit kayap sehinggakan badannya berulat-ulat (ulat sampah) tetapi si isteri tetap setia menjaga si suami..

scene seterusnya ialah di mana begitu susahnya mereka mendapatkan wang , dan mereka akan membeli daging atau kain untuk raya dengan wang itu..

scene penyesalan si anak mmg akan menyusul selepas bermacam2 perkara 'derhaka' yang telah dijalankan.

drama ini juga biasanya mempunyai ending di kubur , ataupun happy ending di mana mereka beraya di rumah...lagu sedih memang memainkan peranan yang sangat penting.

selaku penggemar drama raya jenis mcm ni..aku telahpun membuat dream team (mcm team bola la pulak) untuk drama ini;

mak = fauziah nawi
ayah= abu bakar omar
anak derhaka= zulhuzaimy
anak baik= eman manan

pelakon perempuan pula terdiri daripada ; fazura , fasha sandha , maya karin , nasha aziz , umie aida , erra fazira dan sape2 la yang cun bole aje ha ha.

tanpa drama mcm ini maka akan bosanlah raya aku...hidup drama raya!

oklah, sedara aku nak dtg beraya ni..aku chow la dulu.
oh,esok kerja.

aku masih hidup dan bosan.

Comments

ILynn Virgobiru said…
pelakon perempuan pula terdiri daripada ; fazura , fasha sandha

mesti letak 2 name ni dulu
menyampah

hmm...raya tak mcm raya
dhla g starbucks tak tggu aku
g tgk wayang pon x tunggu aku
pstuh tgk bola smpi sakit2

drama 'langit maghrib' best
Adam Mohd Juni said…
tu aa.batek memang mate keranjang dowh.yg hot2 mesti kat depan.

aku lagi suke kalau watak bapak tu jalil hamid yg belakon.

watak anak derhake plak emmmm,, aaa !! rosyam nor
faridfadhly said…
ops lupe lak...

jemput la beraye ke rumah aku.
barula kentang!

lama betul tak sebut perkataan ni..hm..(sambil menutup mata tanda puas)
Anonymous said…
duet raya mana? ye. drama langit magrib aku tgk. sedey beb.
Anonymous said…
ala..
pelakon llk patutnye asyraf sinclair,fahrin ahmad,zed zaidi,zizan dan sebagainye..
pastikan yg kacak2 sj..
br la ade mood nk tgk tv..
daa said…
nanti selamba rita sumarni nak belakon dalam drama bapak aku..*hah
daa said…
nanti selamba rita sumarni nak belakon dalam drama bapak aku..*hah
Anonymous said…
adilajolie mata keranjang

elle
langit maghrib mmg best..serius..cerita dia mmg menyayat hati gile..

tapi aku tak tengok la.

adam..aku suke rosyam belakon dalam iklan pawarut..sedih gile.

daa ..pecite rita sumarni ni..
akirasuri said…
ha ha kau masih hidup lagi ek...

raya sakan ya ;)

akira << tahun ni tahun tak beraya tapi masih dapat duit raya...ha ha ha...

lalalala~
Anonymous said…
ko mmg..byk makan (xde kaitan)
Jed Sulaiman said…
aku x suke cite sedih time raya...

manjang nak sedih je...

bile nye nak happy...

tengok diari ramadhan rafique lagi masyuk...

batek, selamat hari raya...

cd aku mana?

papepun aku sokong, nasha aziz patut jd pelakon utama...

cite sedih pun sedih la.. janji aku gembira haha
Anonymous said…
tamo abu bakar omar sbg bapa huhu.suke ati aku je menolak team drama raye kau haha.
asiput said…
aku pny dream team camni lak:

mak:rosnah mat aris
bapak:pie(br la bengis)
anak jahanam:zul huzaimi(idola kau)
anak baik: lan zailan
samseng kampung:rolando & roy azman

awek kampung:shila rusli,enot,
sy shahora

ok tak dream team aku?
Anonymous said…
faridfadhly: go go fazura!! yeah fazura bebeh! Selamat Hari Raya Farid! ko penganalisa mantap drama hari raya siot. anyway Maaf Zahir Batin banyak drpd aku atas salah salah yg lalu, byk ke salah aku? haha...

asip: tak abis abis shila rusli ko drpd skola menengah lagi

adamjuni:ya betul! jalil hamid itulah die pilihannya!

bojed:nasha aziz pun best
Anonymous said…
asiput adalah loser..boleh lak kau mimpi maimunah cikgu bm

maimunah tu pelajar fav die ialah jabar..tapi nama jabar pon die fail nak sebut..

"jaafar mane jaafar?"
Gua said…
dream team adelah

mak = fauziah nawi
ayah = jalel hamed
anak derhaka = zulhuzaimy
anak baek = rusdi ramlee
samseng = roy azman
watak klaka = cat farish

awek = fasha sanda
gadis kmpg jahat = shila rusli,sy shahora,elli suriati
ILynn Virgobiru said…
mak = fauziah nawi
ayah = kamal mustafa..br best garang+macho+baik haha
anak derhaka = zulhuzaimy
anak baik = wahid senario
samseng = roy azman
watak lawak = shiela rusly
balak = pierre andre
awek = aku wahahahahahahahah
Anonymous said…
aku pun hidup lg ha..hahahaha
ceh,inilah ank2 skrg,tgk wayang,hmm..tiada semangat raya la lu ni..
aku setuju dgn adilajolie list2 laki2 kacak tu.eeuuuwww!!=P
sokong the bojed.diari ramadhan rafique lg best.
elle.kite same.langit maghrib sedeyh..=)
fasha sandha = menyamhpahss..ngahngahngah..
hidup fazura n rosyam nor..!
yea..bola ttp bola walopun raya.kehkehkeh!
Anonymous said…
dalam byk2 nih..ikan nye drama paling kool..nanti aku hantar kat rashid sibir suruh die bikin untuk kau..
Nazirah Ashari said…
aku plak sgt tak sker drama raya.
Anonymous said…
[url=http://vkatalogah.ru/]прога прогона по каталогам статей
[/url]

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

Quelqu'un m'a dit