apakah perkara terindah di dunia?

Mlmni aku tgk balik video klip kegemaran aku , Rama-rama.Video klip lagu nih mengenai seorang lelaki yang mencari di mana letaknya perkara yang terindah di dunia.Ketika di dalam perjalanan mencari beliau telah bertanya kepada seorang peniaga cd dan seorang pemain gitar.hampa.

"Tempatnya tidak jauh dari sini",kata seorang lelaki yg sedang membaca buku.

"hujung sana",kata akak jual nasi lemak.

akhirnya beliau berjumpa dgn seorang pelukis..

OK,aku xnak cite pasal video klip ni sebenanye..disebabkan mlmni aku agak 'layan blues' sket jadi aku nak cite aa pasal perkara terindah di dunia.

Apakah yang dikatakan indah?Bagi aku seseorang akan cakap sesuatu tu indah apabila benda tu dia suka.Orang x ckp indah pada benda yg dia x suka.hmm.. x jugak.Indah tu bende yg best tp x semestinya kita suka.(?).Jadi perkara yang terindah di dunia ni aku x fahamla sgt tp aku bole jawab aa..hahha.antara perkara yang terindah di dunia bagi aku ialah:-

Keluarga
Keluarga adalah perkara terindah di dunia bagi aku.Mak,bapak dan adik aku.

Si kacang.
ili liyana adalah perkara terindah di dunia.sebenarnya 1st yang keluar dari kepala otak aku adalah die nih,baru family aku.Tp ade sebab2 yg aku sendiri pon xtau menyuruh aku letak family aku dulu.Bile happy,aku carik dia.bile down aku jumpe dia.Bila ada problem aku carik dia.kadang2 aku xnak jumpa dia pon aku carik dia gak.hm,camana tuh?

Belajar.
aku letak belajar kat sini sbb aku dah belajar kat 4 tempat yang berbeza.4 pemikiran yg berbeza.mcm2 org aku dah jumpe.mcm2 kawan aku dah ade.sktpj.smapl.UM.UKM.dan time keje aku mmg xkan merasa bende2 mcmni lg.

OK,aku tau byk lagi bende2 yg bole aku letak tapi 3 tu ialah yg 1st terlintas dlm kepale hotak aku nih.bola mungkin perkara terindah.makan ketika lapar mungkin perkara terindah.berak mungkin perkara terindah.(????)

"kalau itu yg kamu cari", kata pelukis tadi.

"banyak perkara yang indah di dunia ini,cuma kita tak nampak"

"bagaimana nak melihatnya?" tanya pemuda itu lagi.

tgk aa video klip tuh..xkan aku nak cite sampai abes?


Rama rama terbang tinggi
Menghiasi taman ini
indah berwarna warni
jangan pisahkan aku dan dia
biarkannya melintasi kesunyian hati
jangan pisahkan aku dan dia
biarkannya menemani daku di sini


Apakah perkara terindah di dunia? ; )

Comments

ILynn Virgobiru said…
wowww....
awk dh maju lah.....!!!
saya kagummmm sgt kat awk!

♥,
VirgoBiru
;)
akirasuri said…
ahaksss...dunia ni ada macam-macam benda indah..kadang-kadang kita mencemarkannya angkara emosi menguasai akal...hohoho...
faridfadhly said…
"perkara terindah wujud dalam diri kita..cuma kita yang tidak menyedarinya"
ILynn Virgobiru said…
perkara trindah bg awk ialah bola...
kalo xde bola...die xleh nk idup agaknye
makan bola,minum bola..tdo pon..ehh kalo bola mane leh tdo!!!!

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

Quelqu'un m'a dit