iklan

ok jika aku diberi peluang menghasilkan iklan merdeka ianya seperti ini:-

scene 1
dua orang pelajar sekolah rendah yang berkawan baik didalam kelas.
cikgu mengajar mereka satu lagu.

nyanyi dalam hujan.nyanyi dalam hujan.

bergembira selalu.
angkat tangan.simpul jari.rapat siku.
rucaca.
rucaca.
rucaca.

mereka pulang bersama sama menaiki basikal.menyanyi lagu yang baru mereka pelajari.

scene 2
waktu terus berlalu.
dua sekawan itu sedang berjalan jalan di kawasan gelap.

Lelaki : hm.tv dah x betul.mawi.siti.poyo betol.
kawannya : tapi aku masih lepak dgn kau.walaupun kau poyo.
Lelaki : hm.nasib baik kau ada.kau je yang aku ada.

mereka menyanyikan lagu kegemaran mereka.dalm versi yang lebih matang.

scene 3.

Anak kecil : pakcik , jomla kite dah lambat.
Lelaki : hm.lek loo.biar lambat asal selamat.
Anak kecil : betolla arwah ayah selalu cakap pakcik ni poyo.

mereka pergi bersama ke pusara teman baik, juga ayah kepada anak kecil itu.

scene 4.
Lelaki itu termenung sambil tersenyum.
"hmm...poyokah aku?"

nyanyi dalam hujan.nyanyi dalam hujan.
bergembira selalu.
angkat tangan.simpul jari.rapat siku.
rucaca.
rucaca.
rucaca.

muzik2 tenang muncul.suara komersial mengatakan ,
"persahabatan adalah hidup"
"salam hari kebangsaan dari faridfadhly.blogspot.com"

maya karin,erra fazira,fazura,fasha sandha,linda rafar,dan beberapa nama lagi akan membintangi iklan ini.
menjadi orang lalu lalang.
oh, mawi dan siti tiada.

ha ha ha.





Comments

ILynn Virgobiru said…
ahahahahhahah
best2
tp watak virgobiru takde ke
sedihhh2

huhuhuhuhu

p/s: xbaik buat org yg awk syg risauuu
"ingatilah org tersayang" a simple msg by syarikat ******
charge batt hp b4 kuar!
Anonymous said…
sb dlm hujan, langit xde bintang. virgobiru pon xde. eh..apekah yg aku merepek.
Jed Sulaiman said…
satu ape aku xpaham...

ape cite arsengal kalah lg?

x shoot camano nak skor?

gile
ILynn Virgobiru said…
bojed dh xupdate blog...
ape niii
kammonnnnn! heheheh
faridfadhly said…
jgn satu season diorg main cam haritu sudah..sakit jiwa mak aiihhh

henry tu gi la balik kampung dulu berehat.
hampeh!
ILynn Virgobiru said…
pstuh semua name yg berlakon nk yg cun2 & top2 jek

ces
Jed Sulaiman said…
mana de sume cun...

yg cun ialah puan rahayu kandar...

fantasi batek haha
asiput said…
hey hey hey nih ape nihh cite pasal bende yg aku xtau? adigi adigi aaa oo aa..adigi adigi ziss bombaaa
Anonymous said…
ni apenih..
aku xpaham pkaetan..
tp mnarek phatian nk bc smpi habes..
gathrg ngan dak osea ape kite buat?
faridfadhly said…
haha.

bojed..pehal fantasi aku rahayu kandar lak.kau buat cite ke hape?

anonymous malam merdeka kita layan futsal.
faridfadhly said…
eh lupelak asip.

kau mmg terer aa sbb igt lagu tuh.

adiji adiji ah oh ah
adiji adiji zis bom ba
ah oh ah
zis bom ba
kepada saudara asip
ra.
ra.
ra.
Amar B. said…
Masa kat kubur tu, aku rs sesuai kalau ade suare latar.."Dimanakah anak-anak anda berada?" kalo ko nak, aku leh pinjamkan sore aku.kate mc ukm.
akirasuri said…
ahaksss..saya bagi 4 1/4 bintang la...ahaksss...
faridfadhly said…
aku terpikir gaktu pakai suara kau.

aku rasa bendeni patut xde bintang je sbb mengarut abessss
Anonymous said…
best dowh...idea ko mmg ada nilai komersial..xsabar aku nk tgk..

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat