hari ini hari isra' dan mikraj

semalam telah dilangsungkan majlis bacaan yasin dan tahlil di rumah pakcik aku.
aku membuat keputusan pergi asing2 ngn mak bapak aku,strategi utk balik awal la kire.bole layan bola.
kat sane baru aku sedar bahawa aku agak 'lost' n terkapai2 laa bile ngn saudara mara.selama ni aku biasanya akan melepak dgn sepupu aku yg aku ngam.tp mlmtu diorg xde.

aku terpaksa membuat 2 pilihan , lepak ngn org tua atau lepak ngn anak anak kecil.

jadi sesampainya aku kat sana,beborakla ngn golongan tua.

bg kategori lama x jumpa , diorg tanya , "apa bikin skarang?"
kalau advance sket, "camana kerja?"
lagi advance pon ada , "kau kenal x kak yati , die keje kat pejabat suk tuh"

setelah melepakkan diri dgn org2 tua bermulalah majlis yasin dan tahlil.
pastu makan.

lepas makan , aku membuat keputusan utk lepak ngn budak2 kecik la pulak.
sungguh terkapai kapai rasanya xde geng.

di luar terdapat ramai budak2 tgh main bola.
haa..ada gak hiburan,bisik hati aku.

"haa..meh sini..abg jadi keeper..cpt2! sepak!" kata aku kepada anak2 kecil itu.
tiba2, dengan kuatnya bola telah landing betol2 di..err..kemaluan aku.
x bole malang lagike aku mlmni?

berlalulah aku terbongkok2 menahan senak ke arah kereta.balik lebih awal dari yang dijangka.
dari jauh terdengar gelak tawa anak2 kecil.
sekian.


p/s:hari ini hari isra' dan mikraj..malangnya radio n tv bagaikan menyambut hari pernikahan siti nurhaliza.

Comments

ILynn Virgobiru said…
tiba2, dengan kuatnya bola telah landing betol2 di..err..kemaluan aku.

wahahahhahahahha..haa part tu org xtau ponnnnn
wahahaahhaaahahah
siannn dierrrr
asiput said…
benci btol tv nih asek majlis siti je..takde bende lain ke..dh la arini israk mikraj(btol ke aku eja?)..papehal pon Man u ttp hebat..abes la asengal..
mlm nih siaran ulangan siti pkol brape?aku telepas la siang td
faridfadhly said…
mlmni ade ulangan ke?
xtau lak aku.
damnlah man u
Anonymous said…
ape kes keeper nih..
camne leh terlepas..
ahaha..

pening2 pala..buka2 tv..pastu sumer dok kata pasal ct..

tatau la mlm ni ade ceramah kat masjid..ade yg alerk ke dak..haih
ILynn Virgobiru said…
haha
ulangan kool 730 mlm
baek ko tanye aku....aku keje tv3 nih
ches
Unknown said…
haha ... ko kena kemaluan ker batec ..dah test subur lg ker tak ni ?? ...
faridfadhly said…
chii - oo ade ceramah eh? tau tuu..tauu...

ilynn - keje tv3 x best..harini x cuti.tgk negeri 9 , cuti pd hari isra mikraj hahha.

nasasuke - alamak..camana mau test kesuburan tuh?
Gua said…
hahhha..
kau xsuai jd keeper..
tuka posisi..
faridfadhly said…
apesal man u mesti menjadi comment utk post nih..x lame tu man u tuh.slambe aa arsengal menyegal eh menyengat.

aku sesuai jadi posisi linesman je.
ILynn Virgobiru said…
dah test subur lg ker tak ni ??

erk!
baik awk pegi check....
atotnye..atotnyeee
Nazirah Ashari said…
hey, kalau aku, i wont write those okay? hehe...

cakap pasal the whole 'dengan-family-berkumpul-sumer', you're just so like me dude, tak bley kalau takder nga spupu yg ngam.

my option would be this: not to join anyone. haha. but i guess, since im growing old, i talk more (read: real stuff: politics etc), so boleh join in the old crowd.

this will take time. trust me. you'll change. we all will.
faridfadhly said…
hm betul tu =)

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat