sekolahku playgroundku

alhamdulillah , aku masih lagi hidup pada hari ini.

pukul 5 pg lagi aku bgn , tgk england vs greece.
lpstu sambung holland vs republic ireland.
aku grak2 khas ke pejabat di saat robin van persie menjaringkan gol ke-4.

tiada apa2 cerita di pejabat yg aku boleh tulis di sini.

baru sekejap td aku bukak balik gambar aku yg lama2,gambar time skola2 dulu.orang kata sekeping gambar punyai seribu cerita.sekeping mmc juga skang bole memuatkan seribu gambar(ape kaitan?).jadi setelah membuat kaji selidik gambar2 tu , aku juga telah menyedari bahawa "semangat aku bertambah kuat" skarang berbanding zaman skola dulu.hahha.

gambar 1

gambar ini diambil time SPM , 2002 ,di mana kedai makcik kelantan ini adalah 'port' kitorg lepak mlm2.perjalanan utk ke kedai ini sebenarnya amat mencabar.peserta2 ekspidisi terpaksa menjalani latihan-latihan khidmat negara seperti memanjat tembok dan berjalan dalam longkang.jijik pon jijik la...fly gi kedai makan nye pasal.nak pg sini pon timing nak kene baekk,dlm kol 1-2 pg bole aa pg.jgn gi lepas maghrib lak kan tu bengap org kate.tp time tu warden pon mmg dah malas buat keje,sbb kitorg pon dah nak berambos..spm la katekan.fly gi kedai makan ni juga sebenarnya adalah aktiviti yg jarang dilakukan sebelum tu,selalunya org akan fly utk beli barang kat town.ade sorg budak pompuan batch aku kantoi fly kat town dgn alasan ingin mencari ketenangan.solo2 beb..gilak ahh.selain itu yg aku plg igt ialah *** , member seperjuangan aku pernah fly utk membeli seluar dalam. gile ke hape kau nih?


gambar 2

gambar sebelah ni pulak diambil ketika aku dan rakan rakan seperjuangan telah terpilih (sgt bertuah) untuk menyertai..err..kem budak2 jahat.hahha nama skema bagi kem ni ialah kem masih ada yang sayang.mak aihhh x bole loser lg ke nama?kitorg xdela jahat pon tp dah terpilih nak buat camane ye x?kem ni mmg sempoi aa sbb siap ada satu hari kitorg bgn sketnye lambat,matahari dah tegak.bgn2 sume pelik apesal xde program pd hari tu.tp dgn slambenye fasi tu ckp,"saya tgk kamu semua tido..penat..x sampai hatila nak kejut,kansel jela program.".hahha bolelak camtuh.ade satu pg tu pulak ade program qiamullail,dlm kol 3-4 pg.sume budak mmg x bole tahan mau tido.bile abang imam tu angkat takbir je,sume teros baring tido kat tmpt sembayang tuh.perangai macam sampah..hahha pastu bile tahiyat akhirje sume bangun dan buat2 tgh duduk tahiyat.hahha.kesimpulannye mmg best aa kem nih.


gambar3

zaman senior aku di sekolah menengah mmg bestla.makan dah xyah beratur.air suruh budak amik.baju suruh budak gosok.walau camane jambu pon muke korg , junior mesti gerun nye.hahha.dorm aku, al-maturidi mmg heaven la sbb satu geng sume duduk satu bilik.sure2 jadi target warden2.hahha.ada satu pagi time tu aku x turun smayang subuh,tetibe warden naik bilik carik budak ponteng.budak2 lain sempat masuk dlm loker..aku yg tgh pakai towel je time tu xtau nak gi mane..terus 'sujud' kat belakang katil ujung.cuak die xyahla ckpla..pastu bolelak 2 org warden yg usha bilik akutu x bukak lampu.seb baekk.. "budak2 bilik ni sume teruk2 ni..kene check selalu", kata warden tuh.pastuh blah..hahha.fiuhh!!

oh lagi satu , gambar di bilik aku ini juga telah membuktikan bahawa aku adalah fan arsengal yang sejati..hahaha.


mari mengingati nostalgia sekolah rock n roll anda =)

Comments

ILynn Virgobiru said…
xpayah la org citer kat cni...
awk pon dh tau citer...ape yg berlaku semua
mungkin satu hari nnt akan kucatitkan dlm blog org gak...hmmm

mujurlah awk ni xsejahat mane. thanks sbb menerime sy seadanya....
Anonymous said…
zaman muda mudi masih rancak bermain di pikiran ku, teringat zaman ketika aku blum lagi boroi, ko letak gamba aku pakai tuala je? gamba ketiga tu atas katil aku tu utk pengetahuan smua, katil yg menyimpan seribu satu kenangan sampai sijil spm kene pospon
Gua said…
btol tu..apasal jabba bunyik cam gay je...stiap knangan yg tcatet i2 ade aku skali tetapi mcmn aku x brape baek ngan kau ms skola..sdgkn orgkan kawan adela kawan aku..cobain kemsalam
faridfadhly said…
katil jaba itu juge telah menjadi tempat terkantoinye aktiviti gay..gamba kantoi ngn mat yunoh.hahha.

encik sepi..kat skola dulu kau satu geng ngn aku tapi kite hanya berborak pasal bola je..sori aa sbb aku x penah bwk balik rumah time outing hahaha
Anonymous said…
mak aih..menarik gak ye kem masih ade yg syg tuh..
giler baik fasi2 tu sumer..kalo kitorang..jgn harap la nk kasi free2 time camtu..

zaman sewaktu skolah sgt menarik
Anonymous said…
http://ukhwah.com/viewtopic.php?forum=15&topic=21632&start=0
faridfadhly said…
huiyo..rajin gak ko kasi link forum ukhwah nih..

akan gua usahakan utk register kat forum tuh hehe =)
Amar B. said…
aku sudah bosan dengan skola. depan belakang umah aku skola beb. brape kali aku nk cite daa.. aahhh, usha blog aku plak.

http://sanitoria.blogspot.com
Anonymous said…
haha...jabbar yg gay dowh...huhu
asiput said…
do you smell wut the rock is cookin`?

ayat itu sering terngiang2 di kepala semasa br je lepas kantoi..aku memandang farid,farid membalas dgn senyum tawar..

jelas di kotak fikiran ku,the rock berdiri megah,sambil mnunding jari ke arah kami berdua

``haha kantoi``mungkin itulah yg diucapnya jika di alih bahasa ke bahasa yg mudah difahami...tak guna kau the rock..
faridfadhly said…
tapi kau x kena seteruk aku
sbb kau x pakai baju singapore night safari

hahha

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

Quelqu'un m'a dit