rekod dicipta untuk dipecahkan.


malam tadi, lightning bolt telah memecahkan lagi rekod dunia yang dia sendiri cipta.

bila melihat kejayaan demi kejayaan yang dicipta oleh beliau, jangan sesekali anda fikir "ah, he just born special. dia memang dah lari laju tengokla badan dia macamana" etc. there's must be something special about this man. mesti ada satu rahsia yang pelari-pelari lain tidak tahu. mesti ada sesuatu yang dia buat tapi pelari lain tak buat.

kalau anda pernah dengar/baca the secret atau law of attraction, secara ringkasnya semua successful people dalam dunia ini (termasuk bolt) mempunyai mentaliti dan mindset seorang yang berjaya sejak dari dulu lagi. dari kecil golongan ini memang live as a winner, mereka berfikir sebagai seorang winner, bercakap, bergaul, bermain dan (sila tambah kata kerja yang lain) sebagai orang yang mereka mahu jadi.

bolt won the match even before the game, dia 'hidup' sebagai champion dan orang percaya yang dia seorang champion. Adakah dia perlu risau dengan cabaran tyson gay dan mainan psychology media sebelum perlawanan? jawapannya tidak.

there's a first step of a million miles journey. anda perlu tau apa yang anda mahu tuju dalam dunia ini. dan anda perlu 'hidup' sebagai apa yang anda mahu jadi bermula dari sekarang. jika anda seorang teller di sebuah bank dan bercita-cita untuk menjadi branch manager, anda perlu bergaul seperti manager anda bergaul, berfikir dan membuat keputusan sebagai seorang manager, makan sebagai seorang manager, (well, u got the idea) walaupun anda masih seorang teller bank itu. and the the whole world akan membantu mengangkat anda menjadi manager.



its 9.58! new world record for king bolt- catch him if you can.

Comments

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

17 Tahun