Saturday, January 09, 2016

Aku, padawan jedi yang dilupakan


Pagi ini gua di naboo. Semalam gua di tatooine. Lusa mungkin kena turun mustafar, macam celaka dia punya panas. Gain 1 hari, lose 1 hari. Intergalaxy travel buat gua spaceshiplag. Aku tak tahu apa yang aku buat sebenarnya. Jedi tak pernah puas. Mungkin takdir aku lebih dari ini, cuma masih belum sampai. Mace Windu sibuk memanjang, master Yoda apatah lagi. Nak bodek camana. Gua dengar si anakin tu dah makin naik sekarang, sampai boleh masuk jedi council. Siapa sangka budak tu dah pergi sejauh tu. Padahal budak  baru baru nak up je.. Celaka betul. Mungkin master dia obi-wan tu pandai buat kerja.. Tak macam bos. Gua ni bila lagi nak naik? Training dari umur 2 taun takkan buat kerja meronda sampai ke tua?

(ditulis dalam flight Qatar Airways, KUL - DOH 19 Dec 2015)

No comments: