Mesir

Baru pulang dari mesir, aku masih berasa takjub dengan kesan peradaban mesir kuno yang ditinggalkan, mostly in Luxor (pyramid too mainstream la konon). Highlight trip tu bagi aku banyak pada perjalanan kami dari utara mesir (alexandria di tepi laut mediterranian)-cairo-luxor-edfu-aswan. Semua kota ini berada di persisiran sungai Nil jadi tak hairan kenapa begitu banyak kesan tinggalan & pusat penyembahan ancient egypt di sini. Ok aku malas nak cerita pasal ni sebenarnya.

2-3 hari lepas si kacang cakap dengan aku, ada travel agent yang buat pakej mesir yang pergi totally different places (kecuali cairo- piramid etc of course). Dari Cairo pakej tu terus ke semenanjung Sinai dan tak pergi langsung ke selatan menulusuri sungai Nil. Di Sinai pakej tu akan pergi makam nabi (ada 2-3 nabi aku lupa), bukit tursina (tempat nabi musa berdialog dengan Allah) etc.

"Pakej jejak rasul nama dia", kata si kacang semangat.

aku jawab: "kita aritu jejak firaun ok wat"

Comments

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

Quelqu'un m'a dit