bila berbual politik di kedai mamak, kamu perlu tanya soalan "kau di pihak mana?" terlebih dahulu.

seorang lelaki turun dari kereta mercedes dan menghampiri aku.

dia tidak pandai english, dia cakap arab sampil pegang not rm100.

"ana indi khamsin wa khamsin"

dia tanya, "khamsin, asyarah wa asyarah?"

aku jawab, "la"

dia berterima kasih, sambil memberi puji-pujian sebelum berlalu.




tak sia-sia aku belajar sekolah agama lima tahun.

"hanya orang arab yang kenal orang belajar arab" cakap aku dalam hati.


TAMAT.

Comments

Ariff Halim said…
ya..

xsia2 aku blaja kt skolah arab 5taun.

xcaye?inilah hasilny..

al kurall sfikiaqqq..

al darsul saaalis..

ana wa aaa ilati..(kau sambung sndri kalo terel)
Jed Sulaiman said…
bagus!

aku n nyamuk pernah buat umrah sama2. tiba2 sorang pak arab kejar nyamuk dari jauh.

aku ingat nyamuk ada buat pasal.

rupa2nya pak arab tu minta nyamuk ajar karate.

apekehal ntah. mabuk kebab agaknya.

jom buat karangan pmr bertajuk suuq al-lail (pasar malam).
faridfadhly said…
ana wa aaailati

nazhabu ilal madinah, iskandariah
kabirah wa jamilah

wa anta kulsanak..ila makaaaaan jadid

wa bakda zalik?

(sambungla ariff halim kalau bran)
ILynn Virgobiru said…
saya bangga tunang saya terer bahasa arab..
ngeeee~~~
=D
Gua said…
raksun jaddun anta

itu je yg aku ingat
shera said…
err...
betul ke? ur statement org tau ckp arab je leh tau org leh ckp arab?

huhuhu...bestnyeeee....

congrats!

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat