peti aduan.

jika anda ada membeli/menyewa bangunan pejabat atau rumah kedai di putrajaya, anda mungkin akan melalui beberapa siri pengalaman manis dengan perbadanan putrajaya.

mereka akan selalu membuat rondaan, skuad terjah mereka memang ramai. datang macam nak gaduh.

jadi anda perlu settlekan awal-awal lesen perniagaan anda.

tapi lesen perniagaan ni orang ada daya ketahanan je boleh apply. bayangkan kau beli bangunan tu, tapi semua benda yang kau nak buat dengan bangunan tu kena tunggu approval dari putrajaya.

lesen pulak kena renew RM500 setahun.
contohnya kalau nak renovate, kena apply dan setiap kaki persegi yang kita renovate kena charge.


lepastu dia nak arkitek yang berlesen untuk submit renovation tu. lepas tu kena approval bomba. pendek kata semua benda dia nak. kalau nak apply signboard, saya kena bagi surat 'kenapa saya design signboard saya macamtu'.

satu lagi hal saya memang tension betul dengan kakitangan dekat putrajaya ni. orang yang handle punyalah ramai. ada sekali tu saya nak jumpa liza kot nama dia, lepastu 2-3 orang yang lalu lalang depan saya tanya "nak jumpa siapa?". lepastu dia orang boleh berbual sesama sendiri depan saya, "liza bukan tengah gayut dengan balak dia ke?" 

marah betul la saya ni. dah berbulan-bulan apply baru settle. sekian.

-yang terluka,
putrajaya.

Comments

Zaini said…
kau pandu mazda3 kau lalu belakang pejabat bangunan putrajaya tu malam-malam, lepas tu buka tingkap, jerit kuat2 nama liza.


"LIZA BERRAAIIRRRR SIALL!!!!!"


contohnya. lagi pjg harakat dia lebih bagus. kalau segan situ datang area salak ni pun ok. blkng kedai arnabnakal.

ah. kau jgk yg aja ye x. dem.
faridfadhly said…
arnabnakal apa benda bai.

damn.

kepuasan beb dapat lesen tu. ade gamba jambu laktu
*SiRibenMerah said…
PERBADANAN PUTRAJAYA??

hehehe.. tempat praktikal saya tuh... kenangannnnnnnnn~
Khalisa Ridzuan said…
Government mmg slowwwwwwww lagi lembappppppp macam harammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm


-pekerja swasta yang sentiasa cuba berdedikasi dan stress tapi bahagia -
ILynn Virgobiru said…
cover ah skett alamat tu oiiii
cheh

gamba mmg xtahan jambu
letak ah gambar henchem sket
faridfadhly said…
nak gambar hensem letak gambar kaka la.
Gua said…
lotak la gamba yang kau amek sdiri tu jang

ada staill aaaa
Anonymous said…
macam mano la gamba yg kak fynn lotak time apply lesen yo?

camni cap ehh.
Anonymous said…
jln diplomatik.aku tau aku tau!nnti nk g tgk ah.
faridfadhly said…
jemput2la singgah nov. aku belanja mapley hameediyah
Anonymous said…
hush.

gila apa.

patut putrajaya mati takde market.

The Kop
http://pakdi.my

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat