bab 2 : mimpi dan alamat

suatu ketika dahulu , ibuku pernah bermimpi tentang puan seri (isteri menteri besar negeri sembilan ketika itu) datang berjumpa beliau dengan pakaian serba putih.

tidak berapa lama selepas itu , puan seri telah meninggal..

2 hari lepas , datin zainon , kawan beliau memberitahu bahawa dia telah bermimpi tentang ibuku.
datang kepadanya.
dengan pakaian serba putih...

si kacang bertanya,
"apasal awak mcm rileks je.."

karam singh walia pernah berkata ,
rumah terbakar nampak apinya , hati terbakar siapa yang tahu..

ok abaikan kata2 karam singh walia.
mcm tiada kaitan.

Comments

ILynn Virgobiru said…
doa mimpi tu tak btol
org xnk xde mak nnt bile smpi 'time tu'
Anonymous said…
uh,batek..terkesima aku dgr mimpi psl mak ko tuh.
abaikan..mimpi kdg2 mainan tdo..=P

tp mimpi patah gigi = alamat ade org meninggal mmg betul.
dan juga mimpi dipatuk ular = ade org meminang/berkenan mmg betull!!
hehehehehe...=D
Amar B. said…
kalau aku nak cite pasal mimpi... aku ade mimpi ngan kau, ili. adeh~ camne tuh. maaf batek, bukan aku yg meminta...
ILynn Virgobiru said…
lisa, aku mimpi kene gigit ular lagi tu
tp xde org meminang aku pon
dan ms tu mmg aku dh dgn batek
amcm? haaa ade tak btol apeeeee

woih amar
ape tu ko mimpi psl aku???
Anonymous said…
ili, mesti ular tu ular mainan. ko xtgk btol2.

ayat karam singh walia tu ada kena mengena. batek sebnarnya resah gelisah di dalam hati. tp xkan nak tunjuk lak. ape daaa ili.
Anonymous said…
ily,percaya la,betul.org tua ckp.
ular tu minang ko bila dia da abes menuntut.hahahaha!
el,lawaknyeee..ular mainan ko kate.hahahha!
Jsmn said…
kecik hati karam singh walia.

jangan bermain degan api. nanti terbakar. hangit. busuk.

=]
Jed Sulaiman said…
mungkin itu petandanya kena beli clorox kut batek...

papepun lepak ah...

kalau kau sedih call la aku (caring sialan)
Anonymous said…
nak nangis pulak aku kau ckp mcm tu bojed..haha

amar..kau mimpi ape laktu..mcm menarikje

hi jasmine!

aku tak sangka pulak ada org yg betul2 risau pasal cite mimpi ni..doa2kanla mimpi tu sekadar mimpi ye
Nashrex said…
yg pasti arsenal karam di bolton..

lex lex...
hati tebaka siapa yg tahu...
heliconia hawa said…
assalamualaikum.

hanya ingin berkongsi pendapat dengan semua.

sekadar ingat pada sabda nabi yg mengatakan mimpi ada 3 jenis;

1.mimpi baik
2.mimpi tiada maksud
3.mimpi buruk

ana xingat periwayat hadithnya. tapi inshaAllah jika berkesempatan meninjau kembali dan menemuinya semula, dan elokla kiranya siapa lebih tahu yg ada di sini berkongsi ilmu.

dan dinyatakan nabi, jika kita mengalami mimpi buruk, xperlu dikhabarkan pd sesiapa. (kerana hal sedemikian mengundang kegelisahan orang lain)

jadi, dalam cerita ni, datin zainon lebih baik xmengkhabarkan kepada ibu saudara.

namun yg pasti, segalanya datang dariNya. Setiap perkara Dia yg tentukan. Kalau hal yg saudara maksudkan x diizinkanNya berlaku, tetap xakan berlaku.

Apapun, mohon yang terbaik dariNya.
Anonymous said…
doakan semoga pjg umur dan mimpi tu hanya mainan tdo je
faridfadhly said…
oh nash...aku mmg terbakar..hampeh tol..

helocinia n chii..thanks!
Amar B. said…
seriously aku xleh cerite. x manis la plak. siyes aku x tipu. hohoho
ILynn Virgobiru said…
errrr...

(terdiam)

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat