konspirasi bising internasional

ok selamat pagi semua.
aku terpaksa menunggu seseorang..dan difahamkan bahawa menunggu adalah pekerjaan yang tkde sape2 pon yg suka..
di sini aku cuba senaraikan apa yang aku kau korang manusia lakukan dalam hidup mereka..



  • manusia berubah
  • manusia menipu
  • manusia dengki
  • manusia hipokrit
  • manusia mengingkari janji
  • manusia syok sendiri
  • manusia lupa
  • manusia leka

dan lain lain lagi...perkara ini kita akan lakukan dengan sengaja/tak sengaja/tak sedar atau apa2 lah..

ok aku cuba kasi contoh pasal manusia menipu.

jika anda berjanji dengan seseorang , datanglah 10 minit lewat.

jika dia berkata , "aku ondway";
maksudnya dia baru nak jalan.

jika dia berkata , "aku dah nak gerak";
maksudnya dia baru nak siap.

jika dia berkata , "aku tgh siap";
maksudnya dia masih baring dan bermalas-malasan.

jika dia berkata , "5 minit lagi sampai";
maksudnya 15 minit lagi dia sampai.

manusia menipu.

Comments

fiq said…
sabar..sabar..huahuahua
Anonymous said…
huh..apekah yg berlaku? ye btol tu. sabar..
Jarri said…
jika dia berkata"aku baru mandi"
maksudnya dia nak sambung tidur lagi.
Anonymous said…
yes.waiting is excruciating..
aku benci menunggu sbb aku sering tepati masa.sering menunggu org lain.kdg2 aku juga nk gak rase di tunggu oleh org.cmne ek? =P

kalo org tu ckp "tgk lah dulu.."
maksudnya org tu tak mo..tak mo ape2 jelah =P
phm?
ILynn Virgobiru said…
Dgn kate yg lebih tepat : Org lelaki menipu

dgn sbb ape aku berkata begitu?
sbb itu la ape yg lelaki ckp
termasuklah diri anda juga
betul atau tak?

p/s: i know im right haha (sbb aku penah kene cisss
Anonymous said…
aku xstuju..xsemua manusia memiliki semua sifat2 yg tlh ko senaraikan..maknanye sorg manusia ade laa beberapa sifat itu..kire xamik secara pakej laa..tp, yg ko memandai ckp ni, jgn2 ko memiliki pakej lengkap sifat2 tersebut kot..hahaha
ILynn Virgobiru said…
ohhh tidaaakkkkkkkkk!!!!!!!!!!
Gua said…
ni blog sapa ni..

tp smue skill tu batek yg ajar aku..

kalau kate 'kau grak dulu'
mmaknanye aku malas nak ikut kau
Anonymous said…
err...saya pembaca senyap blog anda.kenapa entry kali ini tiada respon dari anda pada ruangan komen?
Jed Sulaiman said…
mungkin kerana ini adalah blog batek dan dia mempunyai pilihan sama ada utk memberi respon ataupun tidak?

ley x camtu?

papepun, kalau batek ckp "selambe la arsengal menang mlm ni", konfem jd lain nye... tp bile batek ckp "selambe la mlm ni arsengal kalah 1-0 ngn west ham", dan2 betul pulak...

bilenye kau nk betul ni batek?
asiput said…
yg aku tau:

manusia syok sendiri adalah aku..
mnulis blog utk diri sendiri membaca..
Anonymous said…
ha ha ha setuju sambil angkat kibod...

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat