menayar.

bagaimana weekend anda ?

aku menempuh malam minggu yang menyakitkan hati sebab arsengal draw 1-1.lagi.
same old story.

ahad malam pula sungguh mencabar.sila baca karangan di bawah.

MALAM AHAD SAYA.


pada hari ahad malam yang lepas, saya telah pergi ke open house dr badrul , timbalan pengetua kolej burhanudin helmi ukm.

tujuan saya menghadiri majlis ini ialah kerana saya hendak menunjukkan muka saya kepada beliau , jadi mungkin beliau akan membantu saya untuk stay kolej sem hadapan.
kalau tidak , saya memang malas hendak ke bangi.
keji kan perangai saya?

semasa dalam perjalanan ke bangi , saya merasakan sesuatu yang tidak kena.
rupa-rupanya tayar kereta telah terlanggar lobang dan pancit.
tapi saya tenang saja , sebab saya kan kool dan kacak.
eh eh tersyok sendiri pula saya.

ketika itu hujan renyai2 dan saya baru keluar dari tol seremban.
saya membuat keputusan untuk jalan dgn slow hingga ke hentian seremban.
sebab kalau saya berenti tepi kat lebuhraya itu , mungkin bahaya menanti dan saya taknak mandi hujan.

setelah sampai di hentian, saya pun menukar tayar kepada tayar 'spare'.
tapi saya berasa terkejut.
jek tiada........

kemudian datanglah seorang cina yang dengan baiknya meng'offer' diri beliau untuk menolong.
dan meminjamkan jek.
dan menukar tayar kereta.
dan menyuruh saya berteduh.
pendek kata , semua kerja beliau buat..

dan setelah selesai...dia pun pergi ke arah saya dan berkata

"semua rm30"


saya berasa terkejut dan berkata

"saya cuma nak pinjam jek aje..saya nak buat sendiri.."

akhirnya setelah saya mengayat beliau dengan penat , saya membayar beliau rm15..

setelah sampai di ukm saya pun pergi ke open house.
orang lain pakai baju melayu.
saya pakai jersey mexico.

tamat...

dr bad juga telah menyuruh aku membuat surat yang mengatakan aku ingin masuk kolej burhan selepas satu sem duduk rumah buat praktikal...

aku juga target mendapat 4 bintang setengah untuk karangan ini.

Comments

Anonymous said…
ahahaha..loser abes bab atlast kene bayar rm30.aku dh agak.lenkali kalu cina tlg dgn baik hatinya tu,ade makne tersirat tu.lagi2 ko laki.tak kacak pon.len ah pompuan.eeuww!!

tak keji mana cara nk msk kolej tu.usaha tangga kejayaan maknenyer tu..=P

~aku bg 4 bintang~ =)
ILynn Virgobiru said…
dh kate ckp tepon mase tgh drive
mane tak nye langgar lobang
kate org..sayang keta kene elak lobang
sayang bini...errr...tau2 jela
Jarri said…
haha. entah2 lobang tu cina tu jugak yg korek. macam org yg keja repair tayar moto tgh highway. padahal dia yg tabur paku.
Anonymous said…
ala xpela aku dah biasa dgn aksi2 loser ni.

oi si kacangg..jgn tulis bende2 mcmtu bleyy akk..

betoltu jarri .biasela carik makan
Anonymous said…
ilynn, bende gitu kene off record. jersey mexico mmg sesuai dipakai pegi open house.anda mmg mengikuti fesyen terkini.

--> 3 bintang je (ala2 cikgu yg kedekut markah)
Adam Mohd Juni said…
mane do ko dtg ukm bai.

ko n ak kencing sape nih?
ILynn Virgobiru said…
1 bintang

sbb si capang sound aku + memanggil aku dgn nama2 yg tidak ptt

huhuhuhuhuhu
Gua said…
uiks..lu xjmpe ktua borhan adam juni ke?

lu meh aa jmpe gua..x kool laa..

aku bg 5 bintang sbb kau anak negri.
Anonymous said…
adam tu saje je tuh.
Jed Sulaiman said…
aku bagi kau 10 bintang sbb kau anak haron.. aku tambah lagi 10 sbb dulu2 kau anak buah usrah aku

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat