sesat

jika berjalan jalan, aku tidak suka sesat.
hari itu futsal telah diadakan di futsal king , bukan di tempat biasa dan aku ala2 sesat jugakla mau pg sana.

tapi , saharil kata sesat adalah satu benda yang bagus.
kau akan jumpa sesuatu yg baru bila sesat.
kau akan belajar bila sesat.
kau hanya mengulang benda yang sama bila tidak sesat.

sesat dalam cakap-orang-putih ialah LOST.

LOST juga adalah sebuah siri tv di mana sekumpulan manusia yang telah LOST dalam hidup mereka , telah berkumpul di dalam sebuah kapal terbang.


mereka juga telah LOST di sebuah pulau di mana kapal terbang ini telah terhempas .

tetapi.

hidup mereka tidak lagi LOST selepas itu.mereka telah mendapat hidup yg baru.

sebagai contoh John Locke ialah seorang lelaki tua yang bekerja di sebuah kilang kotak , masih bujang dan menjalani hidupnya di atas kerusi roda.Dia tidak mempunyai sesiapa.

di pulau tersebut , beliau telah menemui hidupnya - boleh berjalan seperti biasa dan menjadi salah seorang leader yg baik.

Locke: "I'm not lost anymore."
Sun: "How did you do that?"
Locke: "The same way anything lost gets found: I stopped looking."


jadi bagi aku sesat atau LOST adalah sesuatu yg baik.

dan sesat ke tempat futsal adalah tak baik , sbb nanti dapat main kejapje tp kena bayar sama gak dgn budak2 yg lain.

Comments

Amar B. said…
aku lost x dapat buat kerusi aku.
Gua said…
mcmn kalau buat2 x lost tp smua org nmpk kau lost..

cube untk jd geng urban..hmmm
13may said…
hahahahha.....:P
ILynn Virgobiru said…
cite psl futsal je yg best

cite sblm tu sbb copy saharil sejibik
Khalisa Ridzuan said…
ahhah.batek kembali dgn post yg abstrak dan geli hati
kau lost?
yg plg tak bleh blah ialah ayat:

"dan sesat ke tempat futsal adalah tak baik , sbb nanti dapat main kejapje tp kena bayar sama gak dgn budak2 yg lain."

aku setujuuuuuuuuuuuu!

by the way,padan muka sbb lost.spe suh tak tnye awl2 pd yg tau.
hahahahhahahah =P
Anonymous said…
Salam.

ho ho ho. :p
Najwan Halimi said…
aku suka penulisan kau.
antara blog yg paling seni dan penuh nilai abstrak.
hebat.

blog mcm ni jgn selalu update. biar lama menyepi. tentu pembaca semua akan tertunggu-tunggu.

teruskan berkarya!
amen said…
ye terus kan jejaka bersahaja
ILynn Virgobiru said…
fuhhhhh
dipuji!

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

Quelqu'un m'a dit