hipokrasimu

aku tidur pukul 6 pagi tadi, selepas menyaksikan kekalahan liverpool di final.

orang man u kata , "lebih baik kalah semi daripada kalah final".

orang liverpool kata , "lebih baik masuk final daripada tak masuk final".

hari ini aku rasa aku mau tulis panjang2 dekat sini disebabkan hari ini secara officialnya aku telah meninggalkan ukm.meninggalkan kawan kawan.meninggalkan alam mimpi.

aku tulis entry ini dengan laju , jadi sila baca dengan laju. (bak kata mikon)

sebelum berangkat pulang ke seremban hometownku syurgaku ,
aku salam kawan2 seperjuangan yang sedang menghabiskan sisa2 hidup sebagai student ukm.
ada yang pesan nak mintak keja dengan bapak aku.
ada yang suruh aku doakan supaya dia rajin sembayang.
ada yang suruh aku doakan dia supaya dia kawin cepat.

lega jugak bila aku dah chow dari situ..
dah tak ada C++ , java yang perlu aku fikir.
tiada 3dml dan tiada Flatland Rover.
tiada model baka atau psikodinamik.
tiada lagi metodologi dan kajian kesusasteraan.

oh ya , esok aku grak pergi umrah.
sebelum pergi umrah ,mak aku banyak buat benda2 yang aku sendiri tak faham, sebab itulah aku tulis sebelum ini pasal mak aku dan tahyul.
(rujuk tahyul)

member mak aku tu (sila rujuk tahyul lagi) suruh dia tidur kat bangi 3 malam.
dan beberapa misi lagila yang mak aku kena buat.

aku macam biasalah , layankan aje....


Dalam perjalanan pulang ke seremban aku cakap dekat mak aku , janganlah taksub sangat dengan kawan dia tu.
biasa biasa je dahla.

sampai rumah. aku dapat belajar banyak benda bila sampai rumah.aku bahagikan kepada beberapa bab:

bab 1

aku happy sebab dah lama aku tak sampai rumah.bila sampai rumah ,aku check surat.aku dapat surat offer MBA dari UPM..

kalau bapak aku ada dengan aku time tu,kalau dalam poket dia ada rm5,000...sure die kasi aku rm4,999 sambil menangis...

dulu aku penah cerita dekat bapak aku yang aku teringin nak pakai satria GTI.
bapak aku jawab,

"kau belajar pun tak pandai...camana?"

bab 2.

Rumah aku tak berkunci bila aku dengan mak aku masuk.Kemudian aku dengar mak aku cakap..

"rumah kita dah kena masuk pencuri....."

lepastu baru aku perasan yang tingkap dan grill dapur dah hancur...gila baek punya lobang dah ada dekat belakang rumah aku.happy aku tak lama rupanya..

aku ada sedikit banggala dengan pencurik ni , sebab tingkat atas rumah aku habis bersepah tapi ada satu sudut tu ada baekk punya sejadah terbentang.

mungkin lepas dia mencurik , dia sembayang taubat...
alhamdulillah.

bab 3.


rumah aku ni boleh kata mangsa yang ke-5 atau ke-6 kes pecah rumah kat area sini..biasanya orang2 dalam rumah akan diikat oleh penyamun tuh..nak kata kena pukau pun bole jugakla..

dan di sini aku boleh tulis bahawa kami harus bersyukur sebab tak ada org dalam rumah masa kejadian tu.

sebab?

mak aku tidur bangi 3 malam...member tahyul mak aku suruh..haha

tadi aku jumpa member mak aku tu..
dia sampai je rumah , dia cakap yang pencurik tu masuk rabu mlm , pukul 10..

mak aihhh sikit punye kagum gua..
dia jugak suruh aku jaga mak aku elok2 dekat sana nanti.
goyang jugakla gua dengar..

tak sia2 mak aku taksub dengan dia sebelum ni..


oklah..masa utk aku hilang.
hilang dari 'dunia' sekejap.
jumpa lagi , dalam 12 hari , nanti.
Insya-Allah.

Comments

Khalisa Ridzuan said…
wah wah wah..selamat berumrah,selamat pergi dan pulang.
aku pun nk pesan kat kau:
" doakan aku dapat bf hensem baik lagi kaya ye =P " hahahaha =P

itu bukan tahyul.itu mukjizat dr makcik tu kot.hahahah =P
Amar B. said…
sepanjang ketiadaan aku di ukm, banyak benda yang jadi rupanya. aku menyesal tak lapangkan lagi penginapanku.

batek, doakan aku dapat kerja starting rm4000 bagi menyara anak dara yang high maintenance ni.

semoga pencurik tuh pulangkan balik barang kau..
ILynn Virgobiru said…
br lepas anta kamu
terasa sgt2 xde kamu
sbb biasenye bile kt berpisah, mesti call
tp skrg...slame 12 hari awak xde
rindu awak
sgt rindu awk.......
=(
=(
=(
13may said…
selamat selamat...
SJ said…
ait.. ntah2 makcik tu yg hantar perampok tu kot???
Unknown said…
ooo? ok..hehe..

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat