berapa sekejap kah sekejap dan berapa lamakah lama

4 minit

4 minit adalah terlalu lama terutama macam game arsenal tadi. injury time 4 minit telah memberi upset kepada aku for the whole season. mungkin tak seteruk 4 minit ketika lawan spurs, tapi yang ni kesan dia lagi mendalam. buat aku tak boleh tidur, hati berkecamuk, mungkin menyebabkan aku tak bangun esok pagi, dan lambat pergi date, gaduh, kena pujuk, dan nanti bila ok, arsenal kalah lagi.


4 jam.

4 jam adalah terlalu sekejap bila meeting perlu ditangguhkan untuk 4 jam, tapi at least kau boleh kata, "ada project delay sampai 3 tahun, setakat 4 jam takkan tak boleh tunggu"

4 tahun.

4 tahun adalah terlalu sekejap di mana kau boleh menghabiskan pengajian di ipt dalam tempoh itu, create direction di mana engkau akan pergi selepas itu, mungkin bertemu jodoh, bertemu business partner.. rezeki yang ditetapkan tuhan kepada seseorang itu dah ada somewhere yang kau perlu cari tapi kadang-kadang kerana kau graduate dalam sesuatu bidang, ia mungkin mengubah direction kau selama-lamanya. 4 tahun adalah terlalu sekejap bila harganya adalah the rest of your life.


ok aku sebenarnya tak boleh tidur sebab hati aku sakit dengan gol-gol last minute. aku nak tulis pasal game tadi tapi last2 jari aku pergi type cerita lain pulak. sedih beb. first 3/4 of the game aku dapat sms yang macam "yeah counter attack terbaik dalam 3 tahun" tapi bila game dah habis aku dapat sms "babi kimak punya arsenal.butoh lancau"

nampak tak beza dia tu?

Comments

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat