la tahzan ! Innallah bihima.

1.
"apa yang anda suka mengenai singapura?"

"singapura adalah sangat bersih.kawan saya ini (sambil menundin ke arah kawannya) tidak suka mandi. jadi benda paling kotor di Singapura pada waktu ini , ialah dia."

p/s=mamat ni kelakar.

2.
aku masih muda dan mentah.

sekarang aku bekerja dengan bapak aku , buat kerja2 yang biasanya bapak aku buat.
masa belajar dulu aku dah mula buat kerja2 mcm ni , bapak aku jumpa orang ni orang tu pasal bisnes dia..lepastu aku duduk tersenyum simpul dan kemudian tunjuk ic dan sign.
ini kerana company bapak aku pakai nama aku.
aku adalah 'boneka' company itu.
aku adalah 'boneka' bapak aku.

cuma bezanya , kali ini aku kena jumpa orang , sign agreement depan lawyer sorang2.
bapak aku dah tak ada.
aku tak biasa dengan angka juta-juta.
aku tak biasa buat keputusan sorg2.

kalau keluar soalan macam , "kalau dalam masa satu tahun company ni ada hutang 1 juta , En Farid kena tanggung, ini risiko dia"

aku hanya mampu jawab ,"kejap , saya call bapak saya dulu"

mungin dia pandang rendah kat aku?apa dia tahu , aku baru 4 hari kerja.

alamak, aku dah lapar.
tadi mula2 nak buat no1 dengan no2 ni ada kaitan.
takpelah , lain kali.

bukannya salah aku,tapi 'salah time'.
jom makan?

Comments

Amar B. said…
so since u own that company, how bout u put my name on the list of emplyees, huh? batek, aku xde keje lagi!!!!
ILynn Virgobiru said…
im proud that ur working fine
but jgn sibuk sgt smpi lupa makan n lupa me!
muahhxx!

amar..try apply tv3. they have openings. ko ckp la ko leh wat website...n whatever ur good at
Gua said…
hmmm..kalau sumbat aku pon cara gak..gua pn tgh sengkek nih
Chika Chika said…
heh, dia nih tinggalkan ja entri dia yg sekerat ni. boleh plak kata ingat nk buat dua kisah ni related to each other. ihhh...

lekas sambong. nk tgk kesinambungan apa antara dua kisah ni.
daa said…
respect.salute.walla.
13may said…
weh! ada keja kosong tak???

hahha...
Khalisa Ridzuan said…
batek, kau org n9 sejati kan?tolonglah aku..nk keje gak. aku masuk bulan julai ni eh.ok chanteeekkk??? hehehe.serius ni weiii

en batek, aku nk jual something utk kau dan ilyn dan famly korg ni.sure korg nak punye.dtgla dgn ilyn jumpa aku di amcorp kul 2, sabtu, bila2 free.susah nk explain.tp sgt berbaloi dan bagus.korang untung - aku akan kaya jugak =p
Taiko said…
Salam farid..

Maaf mengganggu.. boleh bagi saya 5 minit?

Anda dijemput ke http://bajukerja.blogspot.com untuk menjawab beberapa soalan survey mengenai pakaian yang anda pakai.

Keikhlasan anda amat saya hargai :)

Terima Kasih
faridfadhly said…
mak aih

jadi macam jobstreet pulak blog ni.

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat