EPL , konvokesyen , kayangan dan EPL.

English Premier League telah bermula.Aku lebih looking forward untuk match arsenal malam ini berbanding konvo.

Hari ini hari konvokesyen.Hari yang sepatutnya menjadi hari yang dinanti-nantikan oleh aku.
tapi feeling tu masih tak ada lagi.dah sampai sana nanti baru ada kot?
bapak aku boleh ajak aku pergi tengok tanah ketika meeting semalam.

aku cakap "lupa ke?"

dia jawab "oo..ha ah..kalau macamtu ayah pergi sorang je la"
takpelah, biar semua orang buat kerja yang semua orang suka.

pagi2 lagi tadi dia dah keluar.jangan pukul 12 tak sampai rumah lagi sudah.


filem kayangan sedikit mengecewakan aku.tiada kelainan seperti yang aku harapkan.
permulaan filem ini memberikan sedikit harapan kepada aku di mana watak fazura , graduan human science , gadis Kuala Pilah ,yang tidak mahu bekerja di kota terutamanya KL kerana membenci kapitalisme.

filem ini sepatutnya mengetengahkan watak fazura yang terperangkap dalam idealismenya sendiri.

tetapi setelah berjumpa dengan anak-raja-mat-saleh-celup tu cerita ini menjadi biasa.....sangat biasa..kisah cinta gadis kampung dengan anak raja.

dalam kayangan juga diselitkan watak tengku alyssa (adik putera tu) yang menjadi pembaca setia sebuah blog yang rupa-rupanya blog fazura.

ini bermakna 0.0001% kemungkinan blog aku ini dibaca oleh puteri raja.
lepas ni aku sengaja taknak update..supaya puteri raja tu boleh e-mail aku tanya apa cite terbaru.

istilah kayangan aku rasa tak patut wujud dalam kamus dewan.tak ada benda yang boleh diklasifikasikan sebagai kayangan, melainkan puteri raja yang baca blog aku tu ajak kawen.hehe.

hai duniaaa...duniaaa...

ok jumpa di sidang-4 tengahari nanti!




nota: menyesal tak tengok haru biru.klik sini dan sini

Comments

Anonymous said…
aiseh mesti korang tgh konvo ni, aku br bgn haha hujan sial best gile tido
ILynn Virgobiru said…
budus shah!!
aku dgn gigih memecut ke ukm sbb nak jmpe batek b4 die masuk..

to ff,
saya puteri raja yg nak ajak kamu kawen
haaa...kayangna la tu!!!
ngee~~~
Khalisa Ridzuan said…
kau jiwa melayu.aku bangga kau tgk film melayu ;p
samalah aku.
aku harap ade putera raja baca blog aku jugak tapi dh diprivate tak dapek lah kan ;p

hidup fazura!! ;p
viruspadu said…
sy dah xde harapan la...
adeh...
13may said…
hehhe....suruh dia baca blog aku sama...

hahha hahha
Anonymous said…
tu la. karekter fazura tuh bole jadi subjek utk sebuah filem komentari sosial.
aku rasa la. hehehe..
faridfadhly said…
cis aku konvo kau tidoje shah..

lu konvo nanti gua dtg beb..

tak terharu ke?
Unknown said…
selamat..selamat..maaf terlambat ucapkan selamat.. ;p
papepun selamat. cute je gbr..ahahah..
hujan ke time korg konvo? tu maknenye berkah...
alhamdulillah..
*halaaaah..alim bgt sie gw..

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat