hari yang indah ialah bila kamu tidak perlu belajar dan boleh menonton bola sepak.

the last word on power.

baru-baru ini lecturer aku telah menjemput seorang wakil dari MAS, untuk menceritakan pengalaman beliau selama 20++ tahun dalam syarikat tersebut.

beliau mula menceritakan bagaimana MAS dulu dan sekarang.
bagaimana MAS mengalami kerugian berjuta-juta ringgit.
bagaimana seorang lelaki bernama Idris Jala bertanggungjawab merombak semula MAS dan menyelamatkan syarikat tersebut.

dan beliau melakukannya dengan satu sumber inspirasi- sebuah buku berjudul the last word on power.

semua pelajar diberi peluang untuk membelek2 buku tersebut.

"its a heavy book.takes time to finish it".dia cakap.

aku pegang buku tu, tak berat pon.ringan je. (kamu semua, at least cuba senyum, aku buat lawak tu)

aku tak suka baca buku..kalau setakat buku pelajaran tu...er..lagila aku tak suka.
aku teringin nak baca buku.teringin je laa..
aku hanya suka baca blog dan surat khabar.
walaupun ada orang kata apa yang kita boleh percaya dalam akhbar hanyalah keputusan nombor ekor.

jadi aku cadangkan kamu semua pergi cari buku tu.lepastu cerita kat aku.ok?

oleh kerana aku dah pandai mencarut dalam pelbagai bahasa, hari itu aku cuba praktikkan ilmu aku kepada salah seorang classmate, tressereu.

"tru du cul tressereu" aku kata.

"dont fucking do that.thats my family name" dia jawab.

dalam sayup-sayup aku terdengar hati aku berbisik " kau adalah loser yang abadi, farid."

chow.

Comments

ILynn Virgobiru said…
igt ade tulis psl aku
the big 'L'
meh aku ajar menc***t dlm french.

putain de merde!

=p
Gua said…
ohh

baek kau blaja mngorat dlm french atau arabic..

at least dapatla alizee ataupn skurg2nye noryn aziz
faridfadhly said…
wow.

awek satu skolah ajar aku mencarut dalam french.

kenangan manis ni..
miszcatcha said…
aku sokong si sepi .
blaja ngorat lagi besh. erk. tp aku x sarankan kat ko. haha

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat