berikan aku diari.

malam nisfu sha'ban.bukak buku catatan baru,
aku terfikir utk baca yasin tp bertangguh2 sampai sekarang.

semalam penyelia ukm datang melawat.
menyanyi riang dalam hati.

sambil berjalan aku berfikir.
apakah hari ini lebih baik dari semalam.
apa kebaikan aku buat hari ini.
apakah setiap hari aku sama saja.

cukup! bukan! bukan itu yg aku nak cerita hari ini.

tepat pukul 5 ptg aku sudahpun berada di depan lif.
pintu lif terbuka.
lif penuh.
semua orang memandang ke arah aku.
"bye", aku berkata sambil mengangkat tangan.
pintu lif tertutup semula.

apa yg aku buat ni?
hidup mcmni bikin gua gila...


p/s=aku telah selamat menaiki lif 2 sesi berikutnya.tiada lawak "kau kentut ke?" dalam lif kali ini.

= )

Comments

ILynn Virgobiru said…
bace Yasin tak?

insyallah dh bukak buku baru ni...kite byk2kan amalan2 yg baik2...
org nk memperbykkan ilmu&amal...maka, awk kene la byk mengajar saye ye
awk pon...jgn lupe beramal

p/s: sorry org pk byk sgt =(
Jed Sulaiman said…
batek...

kat sekolah dulu kau penah jd imam baca yasin kat depan tu kan?

aku rase kau la...

xtau la kalau tu mat yunoh ke...

iras ade baik punye korang ni
Jed Sulaiman said…
batek...

gua link blog lu kat blog gua okeh...

cantek~
Anonymous said…
ilynn , bagus2.mcmtu aa...

akublurtaksuda , penyelia aku dtg , kitorg borak2..cite pasal ape progress bla bla bla.pastu die kasi cenderahati kat penyelia aku kat sini.

siapakah andaa..
Unknown said…
huhu ..lagha sial aku ..pagi nie br aku sedar smlm nisfu syaaban ..
Anonymous said…
gilak ah bojed update jugak kau.
Anonymous said…
takyah yaasin teq...ma'thurat pon jadila...lol
Jed Sulaiman said…
batek...

aku terdelete komen kau kt blog aku..

haram btul tersilap tekan..

sudikah kiranya dikau menulis kembali?
Anonymous said…
oh fiza kelas miss ng rupenye.penyelia ko dah x reply tu dah la..elok la tu.

miss ng racist!

oi bojed bile masa aku penah jadi imam yasin.mak aih.imam mathurat pon x pernah.

cayalah mak datin!
akirasuri said…
emmm moga Allah merahmati dan memberi petunjuk kepada kita, awak dan orang sekeliling kita..berubah ke arah kebaikan itu lagi sukar dari berubah ke arah kejahatan..kerana nafsu syaitan itu sentiasa membisikan kata-kata jahat..didiklah hati kita, moga Allah merahmati kita...insy-ALlah..
Nazirah Ashari said…
kalau tak rush tak kesa la missed the lif

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

17 Tahun