"luke...i am your father"


tahukah kau.wujudnya agama jedi.
ya jedi. golongan pahlawan yg baik dlm star wars itu.
agama ini telah di 'official'kan pada 2001 dan kebanyakannya rakyat australia.
skarang kalau x silap 390,000 jedi wujud kat dunia.
jadi kalau agak2 kalau kau jumpe jedi kat mana2..x payahla bg salam.
ckp kat dia "may the force be with you"

adakah tuhannya george lucas?
yoda jadi ape pulak?
adakah org yg murtad akan dianggap anakin skywalker?
adakah setiap penganut diwajibkan memiliki lightsaber?
mungkinkah alim ulama akan memiliki lightsaber kaler purple mcm master windu?

ha ha.

sebenarnya pada pendapat aku golongan2 ini pada asalnya tidak mempunyai agama atau atheis.jadi agama jedi ni kira mcm bolela dari xde kan.
fanatik yg terlampau kepada star wars.
mungkin banyak lagi agama yang tidak di-official-kan seperti agama matrix ke , lord of the ring ke prison break ke (tetibe je).tapi cite dua hati best aa ade kyra.nampaknya semakin lari tajuk. kena stop cepat nih.

jadi sebenarnya aku nak bgtau kat sini ialah..aku kacak anda harus bersyukur kerana dilahirkan sebagai umat islam.jadi.selamat berpuasa kepada yang puasa.yang ponteng puasa tu.belajarla puasa.

sekian.
terima kasih kerana sudi membaca karutan aku hari ini.

p/s : jgn ada kes melayu murtad nak jadi jedi sudaaa....

Comments

ILynn Virgobiru said…
1. saya tahu wujudnya agama jedi
2. dengan bangganya saya mengatakan bahawa saya beragama Islam
3. Selamat Berpuasa kepada anda
4. Mahukah anda ber-dating dgn saya esok?

sekian.

p/s: abaikan no.4. saya sudah malu...
Anonymous said…
hoho..nasib baik aku bkn fanatik starwars n senagkatan dgnnya..
selamat berpuasa..
sama2lah kita jauhkan diri dr kemaksiatan..amin..=P
elza said…
ilynn, anda tdk menyatakan siapakah anda dlm soalan no.4 itu.mungkin juga utk dato K, amar, atau ikan.
Gua said…
kenape mlibatkan aku..
aku hny fanatik ninja turtle..
tp tidaklah sanggup mmakai cangkerang di blkg..

agama adalah kepercayaan

jgn baca kosmo


~Lights will guide you home
asiput said…
sejak bile kau minat ninja turtle?

kau bkn pinky and the brain ke?

-lights cannot guide u home without electricity
Gua said…
masa skola rendah laa..

pinky and the brain tu sensitip tu..

gua gtau lalok karang

~Lights will guide you home
ainnurista said…
org mlayu xleh murtad jadi jedi r..or agama lain.-sila rujuk blog aku.ada undn2 pelik yg nebghalangnye.

n iye,jgn bace kosmo.

~n ignite ur bones
Jed Sulaiman said…
agama jedi?

mak aih...

ni yang aku rase bersalah ade nama bojedi ni...

damyn~

jangan derang sembah aku dah la (sambil mengingati kisah lucu kau menyuruh junior menyembah kura² sakti haha)

celcom, the bill is in your hands...
Jed Sulaiman said…
and i will try, to byebye~
Amar B. said…
Selain agama jedi, terdapat juga agama shrek, dupree, dan agama pawarut. amende aku nih?

ili, aku free esok.

~i hate the lights, it makes me a star. im no better than anybody else.
Anonymous said…
ilynn jom aa dating kat tepi logkang.suwwwit je kan?

asip... ikan ikan nak gitau lalok..abes aa lu..abes aa...

selamat berpuasa lg skali.

ainnur..aku nak baca kosmo s ade ruangan lawak kosmo.

~exit light enter night take my hand we're off tu never never land.

(mmg semua kena bagi lagu yg ade light ke?)
Amar B. said…
mestilah, ikan kan trend setter.

ikan...ko chekool dowh~
Anonymous said…
aku tau kau pasti kepingin lightsaber kaler purple itu kn huhu.

~lightup,lightup

oh dan selamat berpuase juge rakan2.
akirasuri said…
huhuhu selamat berpuasa dek non oii!!huhuhu...moga ramadhan ni bukan terakhir buat kita...;)

bdk ukm kan? jemput buka puasa kat rumah...
faridfadhly said…
mak aih lightsaber kaler purple tu mahal tu..aku beli lampu kalimantang je la..murah sikit.

akirasuri ko jgn ajak..kang aku dtg bawak satu bas kang..err..kalau yg x puasa pon bole dtg buka jugak kan?
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.
fiq said…
salam ramdhan. pose jangan xpose, tarawikh jangan lupa =]

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat