makan.di kafe.

seperti biasa kami makan tengah hari di kafe.

"kau tgk makcik tuh" kata hawa sambil menunjuk ke arah makcik kening tebal , satu watak yang selalu ada time aku kat kafe.

"biar je aa..slambeje kau kutuk kening dia".aku.

"eh bukanla..tgk kaki dia".hawa.

baru aku perasan yang kain die terbelah , nampak paha.
ape daaa..baik xyah pakai tudung.
aku terasa malu walaupon aku bukan anak dia.
aku terpikir yg kalau die x pakai tudung..org x rasa pape kot?tp x jugak sbb dia dah tua.
lantaklah.
mcm2.....


di sini juga aku selitkan beberapa cara memakai tudung yg
salah dan sering tidak diambil peduli oleh masyarakat. tu tgk tuu..die ingat kool abes aa pakai tudung camtu.parit habesss...
tapi bagi remaja yang mementingkan fesyen terkini,mungkin ini cara yang baru untuk kelihatan matang dan bergaya. cubalah! fewit!














kepada makcik,insaflah.
apa kata makcik memakai baju kurung yang xde belah2 dan tudung mawi.
pasti bertambah manis.
cubalah!
(berapa banyak cubalah daa..)


aku sempat meng'usha' makcik itu lg sebelom beredar dari kafe.
"burp".kenyangla makan harini.

Comments

fiq said…
memakai tudung ala samurai.hahahah tudung saji
ILynn Virgobiru said…
mcm magic..hrtuh nk tulis psl pki tudung ni. x jd..tgk2 awk yg tulis
Anonymous said…
siot..aku br je bli tdung saji tu. igt nk pakai nnti. x jadi la. hu..
Jed Sulaiman said…
batek..

aku dpt merasakan bahawa fantasi kau sering berkisar tentang seorang makcik yg bertudung namun berkain belah sampai peha...

akhirnye...

fantasi kau menjadi realiti...

batek berselera mantap haha
Jed Sulaiman said…
kpd ilynn: jgn percaya ape yg aku ckp...

itu semua hanya lah fitnah...

atau dlm bahasa inggeris yg telah diadaptasikan ke bahasa melayu agar kurang atau rase tidak bersalah langsung kerana membuat2 dan menyebarkan cerita2 yg merupakan tuduhan yg memalukan: gossip liar
Anonymous said…
KITA SEBENARNYA..
lebih khusyuk mendengar lagu daripada mendengar azan

KITA SEBENARNYA..
lebih tahu nama artis-artis kita daripada nama-nama para
wali,solafussolleh,nabi dan rasul2,para sahabat nabi.

KITA SEBENARNYA..
lebih suka menyanyi daripada berwirid atau bertasbih

KITA SEBENARNYA..
kita sebenarnya lebih suka membaca majalah daripada buku-buku agama dan al-quran

KITA SEBENARNYA..
lebih suka pergi ke konsert daripada ceramah agama

KITA SEBENARNYA..
lebih suka memaki,mengumpat orang daripada mendoakan dan menasihati mereka

KITA SEBENARNYA..
lebih bangga dengan kejahilan kita daripada bersyukur dengan keimanan kita

KITA SEBENARNYA..
lebih cintakan urusan dunia daripada urusan akhirat.
tapi, bila ada orang tanya arah tujuan kita, kita lebih suka
menjawab..

KITA SEBENARNYA..
lebih suka menuju ke syurga daripada neraka..
tapi... layakkah kita dengan syurga milik Allah s.w.t?

itulah kitaaaaaaaaa................
faridfadhly said…
fiq , samurai pakai helmet tebalik ke? ha ha

ilynn , saya mmg dah tahu segala perancangan anda hehe

bojed , diam2 syyyhh kantoi aa aku.

anonymous.. itulah kitaaaa
faridfadhly said…
This comment has been removed by a blog administrator.
Gua said…
uish..hangat bang..
tp saye sbg satu batch ngan batek,
ingin mnyatakan yang rahayu kandar adelah lbih elok mmakai kaen belah..
hahaha
faridfadhly said…
ape kaitan rahayu kandar ngan cite nih?
sepi kau sangap rahayu ke?
akirasuri said…
tudung..ya mana tudungnya??

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

Quelqu'un m'a dit