sehari sebelum puasa.

aku ada satu idea.

jika kau keseorangan dalam komuter yang sesak.
mendengar perbualan orang lain adalah sangat menghiburkan.

di hadapan aku seorang wanita dan anak kecil.duduk.
di sebelah , 3 orang amoi.berbual sakan.

"i was like..omg..blablabla...wtf? blablabla..helllooo..blablabla..oh my god!"

lawak perempuan mmg x best.lawak amar lagi best kot walaupon diulang ulang.
ha ha.

senyum kepada anak kecil.dan ibunya.kot.

"helo...ok nanti aku sampai".seorang itu menjawab telefon.
oh.rupanya melayu.ingatkan amoi.
aku usha mereka.
xdela lama..tgk2 mcm tu aje.
yela yela..mmg aku ushala aweks tuh senang cite.

oo..melayu...

sampai di sebuah stesen orang yg duduk sebelah makcik tu turun.
dengan sepantas kilat aku melompat mcm goalkeeper nak tangkap bola ke tempat duduk itu.
pastu aku ckp, "semua org jgn x puas hati eh..saya mmg layak duduk sini sbb mmg betul2 kat depan saya seat nih.harap semua faham!"

dalam hati akula.padahal xde sape pedulik pasal aku pon time tuh.

senyum kepada anak kecil.dan ibunya.kot.

baru nak terlena wanita itu bersuara.
"adik stop kat mana?"
"seremban."
"sungai way?"tanya beliau.
"tak..tak..stesen tiroi"

(jangan tanya kenapa aku park kereta kat stesen tiroi..stesen tu xde org jaga jd adala skill dia ha ha)

"makcik nak pergi padang jawa.jauh lagike?"

setelah diterangkan oleh aku maka keluarlah makcik itu di stesen nilai.

kasihan anak kecil itu.dan ibunya.kot.

"kojap laie den sampaila".tiba tiba.salah seorang 'amoi' itu menjawab telefon.

"laa..orang kampung den.."

astro max bole rewind.
bendeni pon bole rewind.

<< rewind.

makan makan di rumah si kacang.
aku ngedate pergi tgk cite heart siang itu.
sbb kata org x koool la kalau x tgk..padahal cite asas nak mampus.

buang masa.

sehari sebelum puasa.





Comments

akirasuri said…
ha ha ha
dalam komuter memang boleh tengok macam2 ragam...ragam pasangan kekasih gatal pon boleh..huhuhu
Jed Sulaiman said…
ape yg kau cite pasal komuter tu pun aku x paham...

tp aku harus akui...

stesen tiroi adelah stesen paling best...

time f2 sampai awal f4 aku naik komuter dari tiroi pastu turun kt umah nenek aku kat bdr tasek selatan...

selama itu juga lah aku xpenah bayar tiket haha (time tu kat bdr tasek selatan ley turun ikut pagar yg telah dipotong)..

satu hari tu tetibe ade org dtg check dlm komuter... aku nekad je bg dia tiket yg aku beli setahun setengah yg dulu² dan nasib aku baik gile sbb tiket tu xde tarikh...

cayalah! haha~

wey kau tgk heart ke?

gile layan siut kau
Anonymous said…
setelah dibaca balik aku pon ala2 xpahamla..isk..

sian lak makcik tu nak gi shah alam terpergi seremban lak.

nak nangis lak aku.(poyo)

bojed gile..aku bayar singgit beb..xdela free mcm lu.
ILynn Virgobiru said…
org yg tdo dlm komuter je xphm cite tu
haha
org spt saye ni yg rajin bgt naik komuter, smpi ade dr sromban ke sentral berdiri pon ade, phm la.
heart tak best ok. nyesal den tgk...baek g tgk S'kali
Amar B. said…
eh ili, batek usha awek tuh. marah laa, marah laa.

ye, aku batu api. aku akan bertukar jd hijau bile lawak aku diperlekehkan.

yarrrkhhhhhh!!!!
fiq said…
kenapa dengan 3 amoi melayu tuh? adakah memang begitu susah mengesan spesis apa kaum mereka itu? hahahahahha
Anonymous said…
melayu skang susah nak kenal daa..orang kampung sendiri pon sume dah hip n trendy..ha ha
Anonymous said…
tempat aku..kedai telefon..semuanya melayu..tapi rupa da macam amoi..haha
asiput said…
stesen tiroi mnyimpan seribu dua kenangan..

bukanlah sbb tiada penjaga..
bukanlah sbb tiket siggit..

sbb dia menjadi saksi kekantoian kita berdua ...
kan farid kannn???

demyu
faridfadhly said…
ha ah la

lupelak aku tentang titik hitam di stesen tiroi itu ha ha

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat