kamu hanyalah kamu.

fiuh.

gigi bawah aku patah.
tapi dalam mimpi.
apa maksudnya tuh?

tadi di dalam mesyuarat jabatan pertanian negeri sembilan.
aku telah dilayan seperti hero.
walaupon.
website diorg xdela hebat sgt aku bikin.

"jadi encik farid dah buat untuk kita blablabla"
"apa kata encik farid duduk kat sini je blablabla.."
"saya rasa hadiah pertandingan laman web kita kasi encik farid blablabla"
"blablabla encik farid ni kool la blabla"

ok ayat last tu aku cakap sendiri dalam hati la.
jadi tu lah hero yg aku ckp.
hero kan?
bukanla hero mcm orang terbang, superhero malaysia tuh.
kalau yg itu tentulah nama aku encik suparman.

tapi sebelum mesyuarat bermula, aku terpaksa melepak dgn pakcik2 itu.

*perbualan dalam loghat nogori

"kat mana kita nak minum ni?"

"kedai mamak bawahtu la kan banyak"

"kau ada cawan tak?"

"straw pon straw laa.."


aku senyum senyum aje sebab aku kan kool
"bole tahan gak kering diorg nih".aku.dalam hati.

tiba tiba seorang lagi bersuara..."apa nak jadi la korg ni"

"ha ni imam masjid bongek dah dtg".kata en tuuuuut (wakil pertanian yg selalu jumpa aku pasal website)

ha ha ha....

bertambah lagi jenis orang yg aku jumpa .
oh hari ini iklan "diari ramadhan Rafique" yg dihasilkan oleh si kacang ade kat Harian Metro.
beli jgn x beli.

2 hari puasa.

Comments

elza said…
diorang xpose eh?
Amar B. said…
diorg bergurau manje.
budget 'chekool' laa x pose.

weh batek, kau kacak!
Anonymous said…
mak aihh..dahsyat gak pkcik2 tu..hmm..
"diari ramadhan rafique" ??
yeah..best gilaks...lyn smbil buka puasa tuh..
njoy the movie..haha..=P
daa said…
huih,batek, ko kacak!.

batek bersama goverment.
faridfadhly said…
pakcik pakcik tu bergurau-dengan-muka-serius kot...

ntah aku pon xtau

hidup kerajaan ha ha
akirasuri said…
wah dahsyat pakcik-pakcik tu..ha ha ha...kau join sekali ke incet farid?
akirasuri said…
oh sebelum terlupa..kalau gigi bawah patah ya...emm kata orang ada orang mahu meninggal, mungkin kawan-kawan [kurang pasti], kalau gigi atas patah maknanya orang yang sangat rapat atau terdekat seperti ibu bapa, adik beradik etc mahu meninggal..wallahualam...
ILynn Virgobiru said…
ye ke akirasuri??
ya allah....mntk2 jgn la ye

hmm...encik faridfadhly mestilah hero saya! hehe

blom beli HM...nnt blk nak suh mama beli lah. leh simpan wat kenangan. =)
Gua said…
x saba nak dapatkan hmetro..
fared fadhly smakin dipuja dari hari ke hari


~Lights will guide you home
faridfadhly said…
mak aihhh..camtula pulak.
nasib baik tak mimpi patah gigi atas.

ya ya beli metro jgn x beli
(comment ini ditaja oleh harian metro)
asiput said…
aku tak suka bca metro.
same gak macam kosmo..

pancaindera aku layan la
ILynn Virgobiru said…
nampaknye sepi pon jeles ke?
ehehhehehehehehhe ;P
Jed Sulaiman said…
ala ape heran orang x puasa...

lg heran orang puasa tp x solat 5 fardhu seolah² puasa adalah lebih penting dr solat (gaya² memberi tazkirah sewaktu sekolah)

wey batek... x silap aku sape yg mimpi gigi bawah dia patah maknenye dia bakal patah gigi bawah...

xpe batek...

kau tetap comel (hikhik)

mmmuackss~
faridfadhly said…
betol tu bojed...betol betol baik xyah puasa
aku tau sbb ape kau ckp mcm tu..mungkin sbb kau ni kacak kan? (xde kaitan)

asiput kau bukan layan majalah variation ke?
Gua said…
goli lak den bmuah muah

mjlh yg plg best adalah majalah yg disea dari k.a dgn harga 10 sen..

cilake punye k.a



~Lights will guide you home
daa said…
gile.
Jed Sulaiman said…
aku rase kau ckp "betul betul" tu mesti sbb aku ckp kau comel...

betul x batek?

haha
Nazirah Ashari said…
nak tgk website tuh.
Anonymous said…
oh ye sile pegi sini.

Popular posts from this blog

17 Tahun

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat