bola situ sana sini

harini merupakan hari lahir ibu si kacang.aku hanya sempat mengirimkan sms lewat malam tadi.bole tahan gakla poyo sms tuh.aku mendapat reply yg berbunyi :

thks for d bday wish.U're the champion, 1st one to wish me.Uncle pun dah kalah.

ha ha senyum senyum sebelum tido.

aku nak kata rapat dgn mak si kacang nih xla sgt.adela beberapa kali berbalas msg dan call kot.ada sekali tu aku call mak dia sebab aku mendapat berita yang si kacang telah pengsan dan masuk klinik.terus aku call mak dia.rupanya tu semua dusta semata.hampeh.nasib baik aku bijak menunjukkan reaksi2 kool dan tenang abes.(padahal terasa bodo kena kencing)

time birthday aku dulu juga makbapak si kacang ade belanja aku makan kat area bangi jugakla.
sangat gigih aku menjaga tingkah laku dan tatatertib.
ha ha.padahal rambut serabai abes.

kesimpulannya kita kena pandai amik ati orang tua pasangan kita.(poyo)
tunjukkan yg kau , orang yang bawak anak dia ke hulu ke hilir tu , orang yg boleh dipercayai.
bende2 nih sebenarnya mak aku yang banyak pesanla.
jadi aku selaku anak yang baik ha ha mestila ikut.

sekian.

hoi ! ape kaitan title kat atas tu?

oh , jika kau orang berada di negeri 9 terutamanya di pejabat kerajaan cam aku nih , kehangatan final Piala Malaysia dapat dirasakan.di mana mana akan ada orang bercerita pasal bola.

ada satu ketika aku keluar dari surau.seorang pakcik menegur aku.


"jabatan apa?".tegur pakcik.
"uptm , saya praktikal je kat sini."
"sumpah den tak tanyo".kata pakcik itu dalam hati.(aku rasela)
"amacam..sabtu ni bole menang tak?".tanya beliau.
"insya allah".aku.dengan nada baru keluar surau.


jadi title kali ini ialah bola situ sana sini.
moh kita ke bukit jalil.


Comments

Jed Sulaiman said…
betul tu...

amek hati orang tua...

jangan nak amek duit je keje haha
Gua said…
den ghaso kito leh makan perlis tu..

kau gorak ngan asip ko?
emm..bak kato popatah

nakkan anak,tekel omak eh dulu
(buat pn rahayu)
Amar B. said…
sosah bonar kojo den kalo gitu. den tak konal sapo pon ahli keluargo eh.

cess sungguh, xleh bla aku.

nogori bolih monang! den dulu matrik nogori. apo cito eh?<--x kene lgsg.
Adam Mohd Juni said…
eden pon raso camtu gak.hapi besday to your girl mom(apohal eden cakap ngan kau plak)
elza said…
aghhhhhhh!!!!
tension...
pe beza n9 n n9 naza?
x aci la..
Anonymous said…
biar saya tlg jwbkan,
beza nye dulu n9 je..skrg ns naza d disupport oleh naza grup..hehe
thank u!
hidup ns!!
faridfadhly said…
mcm kelas belajar ckp negeri 9 je kat sini.

elle kau kena byk belajar.tu dah ade org ajar kau tuh. ha ha.

lisa hidup tu hidup gak bukit jalor eh jalil jgn lupe pegi.
ILynn Virgobiru said…
time kasih2....
buat faridfadhly, saya rs awak mmg anak yg baik

mama kate msg awk matang. dan serupa anak yg baik. (cepatlah bangga hehe)

nogori mesti menang eh!
hobin jang hobin!!!
Amar B. said…
huh? robin hood?

knape aku sedaye upaya hendak menjdai klakar?
Anonymous said…
amar yg hambar
Anonymous said…
nk pikat anak..pikat mak bapak dulu..
tp skrg ni tadek lg sgt perkara tu kan..
nape ye
faridfadhly said…
slambe anonomos nih ckp amar hambar.
amar funny siut.

chii skang x byk sgt bende tu sbb...err...budak2 zaman skang mmg mcmtu kot.

ha ha.
Anonymous said…
ye..da tentu..tak sbr nk mengaum di bukit jalil..samo2lah kito poie ke sano..en.ikan juga akan turun dgn bdk2 kampungnya..wee...hoo =P

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

Quelqu'un m'a dit