selamat hari lahir...lagi.



seketika selepas berakhirnya peristiwa di atas.

kulan,menelfon aku.

kulan: farid,kau dah dgr cerita belum?

aku: ha..pecite...


kulan: kau tau kan..mak kau pegi hadyai dgn mak aku kan?


aku: ha ah..kenape?

kulan: aku n
ak bgtau kau ni..pasal mak kau.

aku: (diam sekejap) kenape?


kulan: kat sana ada serangan bom.


aku: ....

kulan: tapi kau jgn risaulah..mak aku dgn mak kau selamat..sekarang diorg kene duduk dalam hotel..x bole nak keluar sampai esok.


cheh..mamat ni mmg bikin saspen.buat seketika aku merasa amat amat amat cuak.setelah aku call bapak aku semua lepastu alhamdulillah la semua selamat.
jelas terpancar kelegaan di muka aku ketika mak aku sampai rumah , semalam.

mak aku tgh seronok shopping ketika letupan itu berlaku, dan terpaksa berlari lebih kurang sebatu jugakla untuk carik tempat perlindungan.

selamat hari lahir kepada bonda ku tercinta Pn. Rosmah.
Alhamdulillah.
mungkin birthday yg paling diingati oleh beliau.

mungkin begitu agaknya.mcm orang2 yg dalam drama melayu.menerima panggilan ttg kematian yg tersayang.

weekend yang special.
weekend di mana aku meraikan birthday si kacang.
weekend yang ada final piala malaysia.
weekend yang ada clash of the titans.
chelsea - liverpool dan arsengal-man u.

weekend ini, juga mempunyai happy ending.
aku bersama mak aku di saat birthday beliau.
si kacang juga ada.dan,
arsengal menang.ha ha.



oh happy birthday gak kepada shah dan amen (mamat kanan skali)
sama birthday ngn mak aku tuh...

nogori main mmg hampeh mlm tuh.nak monang double?
tak dapek den nak nolong..


8 rakyat malaysia cedera pada enam siri letupan bom hatyai

Comments

ILynn Virgobiru said…
Happy Birthday kpd Mak

mmg weekend yg terbaek buat anda la kan
buat diriku...terbaek gak la hehe
tapi mmg penat nk mampos

faridfadhly mmg terbaek ah!
muahhh2 hehe
Jed Sulaiman said…
kpd ilynn: sila saksikan kejatuhan MU secara merudum selepas ini

kpd batek: adebayor mantap gile smlm... kalau dia x skor pun aku rase dia mantap... tp aku rase mcm kelakar sbb dlm byk² otai, adebayor gak yg skor... kalau djourou pun skor gak mlm td xtau la aku nak ckp canne punye hina manu ni haha! btw 98 n 02 - dedua tu arsengal menang kt sold trafford n dedua tahun tu gak menang league... semoga berlaku lagi! amiin
akirasuri said…
ahahaha...nogori kalah....

neway, epy belated bday 2 ur mom...moga panjang umur dalam rahmatNYA, dimurahi rezeki yang halal [murah rezeki tambah menantu juga] dan dirahmati dunia akhirat..aminn...
Anonymous said…
eppy belated besday wat ibu kamu..
insya Allah..semoga pjg umo , dimurahkan rezeki dan senantiasa di bawah lindungan-Nya..
Gua said…
haha..
selamat hari laher mak fared dewan...

tek,kite bukan laher kat n9 kan?

pa diaa
faridfadhly said…
bojed awal lagi nak ckp pasal menang league..skali portsmouth yg champ ha ha.

thanks la wish bday utk mak aku.he he

aku ngn ikan bole speaking utara beb..x caya tanyela aku..layan zasss...
ILynn Virgobiru said…
bojed, chehhh
MU xkan jatuh...ko tgk la nnt
arsengal menang nasib je tuuu
Amar B. said…
'Mak'?? amboih, x sabaq toi ili tuh..

syurga itu di telapak kakinya ibu...
Jed Sulaiman said…
syurga juga ada di dada para isteri...

maksud aku... hati yg penuh rasa cinta di sebalik dada itu...

ya.
ainnurista said…
wah srnoknye ily bole jmpe bakal mertua tnapa halangan.huh.
Anonymous said…
bojed dan faridfadhly berangan asengal akan menang title..

koghang dgn aseng wenger same je..

belajar shooting dlu ye br bley bkire2 nk masuk top5..
ILynn Virgobiru said…
amar,sape kate xsabar? kalo x, aku tak tggu batek

bojed,syurga juga ada di dada para isteri... <-- ape niiiii

ainnur,alhamdulillah =)

batek...mcm org je tuan punye blog wahahahahahahhahah
Anonymous said…
asiput apesal ckp camtu..mcm cuak je.. ha ha.
Jed Sulaiman said…
asiput: kitorang dah shoot.. siap gol lg kat sold trafford...

cristina ronaldaisy shoot manjang x masuk je... lehmann punye la bosan dia selambe tepis bola guna hidung...

hina!

haha
daa said…
This comment has been removed by a blog administrator.
daa said…
gile..masing² nak naik pelamin..go go aRsenal! batek,dating jom..
Anonymous said…
perlu ke n9 kalah??
jawapannya perlu..sbb main mcm taik..=P
wow..siap conteng2 muka..jeles makcik tgk..uhuhuhu..
~aku yg HAMPA di malam itu~
tp aku juga manusia yg gumbira bilamana CHELSEA menang!! ah~ha=P
Anonymous said…
sebenarnye champion adelah team yg x banyk bunyik..

youll never walk alone...

~Lights will guide you home
faridfadhly said…
kecik jom aa dating

sorg chelsea sorg lagi liverpool..
elok sgt la tuh.

Popular posts from this blog

Unit Pengurusan Teknologi Maklumat

Quelqu'un m'a dit